Toursponsor Teisseire komt met limonadesiroop voor volwassenen

Met smaken als Aalbes & Vlierbloesem en Framboos & Pink Grapefruit hoopt het Franse merk een volwassen doelgroep aan zich te binden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een opfrisbeurt voor ontwerp van de verpakking én de introductie van een aantal nieuwe smaken. Met die marketinginspanningen wil het door en door Franse merk Teisseire de transitie maken naar een (basis voor) drank voor volwassenen.

Volgens de siropenfabrikant is er een serieus marktpotentieel. Michelle Blankenburgh, brand manager Teisseire Nederland zegt: ‘We weten dat veel volwassenen (bijna) dagelijks een glas limonade drinken. Een meerderheid van 70 procent geeft aan limonade als een goede dorstlesser te zien. Bijna de helft van de ondervraagden geeft zelfs aan dat zij limonade vaker op de kaart zouden willen zien in de horeca. En twee op de vijf zou het bij het uitgaan liever bestellen dan water.’

Naast de genoemde introducties, wordt aan het assortiment Mix&Go de smaak Citrusvruchten toegevoegd.

Est. 1720
Daarnaast gaat het ontwerp van de verpakkingen op de schop. Dat geldt voor zowel de verpakkingen van de limonadesiropen, de siropen met 0% suiker, als de siropen met pomp. Teisseire wil met het redesign de Franse flair ‘die het merk van oudsher heeft’, doen herleven. Teisseire: ‘Zo is gekozen voor een typografie geïnspireerd op lettertypes uit Franse illustraties. Franse woorden zoals “Le sirop” en “est. 1720” sieren de verpakkingen en versterken dit gevoel. De limonadesiropen van Teisseire krijgen hiermee een frisse volwassen uitstraling die past bij de vernieuwde smaken.’


Tour de France
De nieuwe smaken worden gelanceerd tijdens de start van de Tour de France op 4 juli in Utrecht. Teisseire is (al vanaf 2010) sponsor van de Tour (zie hiernaast). Volgens Teisseire ligt het verband van het merk met de Tour voor de hand: ‘Innovatie zit in het DNA van Teisseire en de kleinzoon van François introduceerde omstreeks 1959 de aluminiumfles voor de limonadesiropen. Deze verpakking bleek de ideale fles voor fietsers om uit te drinken tijdens wedstrijden. Vanaf dat moment zijn Teisseire en de wielersport onlosmakelijk met elkaar verbonden.’

Teisseire is aanwezig tijdens de Avant Tour en de reclamekaravaan in de Utrechtse Jaarbeurs. Daar kan iedereen langskomen bij het Franse terras op de stand van Teisseire en een glas limonade drinken.

Over Teisseire – nice to know
In Frankrijk is de merknaam soortnaam geworden: Teisseire ís limonadesiroop. In 1720 vestigde de likeur- en azijnfabrikant Mathieu Teisseire zich in de Franse Alpen. Daar zette hij een distilleerderij op en maakte de omgeving kennis met zijn kersenlikeur. Teisseire zegt: ‘François Reynaud, handelaar in likeur en sterke dranken met een neus voor kwaliteit, kocht in 1907 het bedrijf en kwam met nieuwe ideeën voor fantastische smaken. Zijn zoons zetten zijn bedrijf voort en ontwikkelden na de dood van François non-alcoholische vruchtensiropen. Hiermee legden zij de basis voor de siropen van vandaag. De broers ontwikkelden verschillende vernieuwende smaken, maar bleven trouw aan de familietraditie: de rijke fruitsmaak is terug te proeven in elke druppel.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie