Aldi en Jumbo leveren marktaandeel in

Albert Heijn en Plus zien hun aandeel groeien.

Supermarktdiscounter Aldi leverde in 2015 een procentpunt marktaandeel in. Het zakte naar 7,3 procent. Het marktaandeel van Jumbo ging terug van 19,8 procent naar 18,5 procent. Het supermarktconcern ging terug in aantal winkels. Het droeg in 2015 het laatste deel van door Coop en Albert Heijn gekochte supermarkten over. Dat blijkt uit cijfers die onderzoekbureau Nielsen maandag heeft vrijgegeven.

Albert Heijn en Plus wisten groei in hun marktaandeel te verwezenlijken. Albert Heijn ging naar 35 procent (+ 0,9 procentpunt). De opening van 17 nieuwe vestigingen droegen bij aan de groei.

Plus opende 7 nieuwe winkels en groeide van 5,9 procent naar een marktaandeel van 6,2 procent. Het marktaandel van Lidl ging met 0,3 procentpunt omhoog naar 10 procent (16 nieuwe winkels). 

Bron: FD

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie