Binck Bank kruipt in de huid van de belegger

XXS Amsterdam maakte voor Binck een nieuwe commercial, die moet verwoorden en verbeelden hoe beleggen werkelijk is.

‘Het belangrijkste inzicht bij het uitdenken van deze campagne is dat een belegger weet dat er niet zoiets bestaat als dé waarheid’, zegt José Evers, partner en strateeg van XXS Amsterdam. ‘Slecht nieuws is soms goed nieuws. Is een belegging goed of slecht, is iets oorzaak of gevolg? Het is maar net hoe je ernaar kijkt. En ernaar handelt.’

Bas Brinkman, marketingmanager van Binck: ‘We kruipen met deze campagne in de huid van de belegger. Iemand die belegt kijkt met andere ogen naar het nieuws, oordeelt zelf.’

Volgens Brinkman bouwt Binck met deze campagne – die zich primair focust op televisie en online -  verder op de naar eigen zeggen succesvolle positionering van vorig jaar: Binck als broker voor onafhankelijke beleggers.

Credits

Bureau: XXS Amsterdam

Account: Daniel Kok

Strategie: José Evers

Creatie: Saskia Meijer, René Verhagen

Klant: Lennart van Trigt, Bas Brinkman

RTV: Judith Kampman

Regisseur: Billy Pols

Producer: Tjalf Melle

DOP: Nanko Goering

Productiemaatschappij: CZAR

Postproduction: Captcha!

Editor: Govert Janse

Geluid: Erik Jan Grob - Sizzer Amsterdam

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie