Professionele mening

De eindejaarsgesprekken komen er weer aan. Voor specialisten binnen het communicatievak vaak een terugkerende frustratie. Meestal is de leidinggevende een generalist die kijkt hoe de specialist in het team ligt en wat de meetbare resultaten geweest zijn. Niets mis mee. Zeker niet als de beoordeling positief is. Toch is het jammer dat die gesprekken je vakmatig niet verder helpen. En juist specialisten zoeken continu naar groei.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik heb voor mijzelf een 'beoordelingscommissie' ingesteld, bestaande uit een paar journalisten die ik ken. Voor mij als woordvoerder bepalen zij mijn succes. Zij kunnen ook een vergelijking maken. Bovendien zijn journalisten, gemiddeld genomen, nooit te beroerd om een pittige uitspraak te doen.

Ik heb er twee gesprekken met een kopje koffie opzitten en ben alweer heel wat wijzer. Ik hoef geen ander vak van ze te kiezen, maar heb wel een aantal aardige punten meegekregen om over na te denken (understatement voor 'ze hebben gehakt van me gemaakt').

Ik raad iedereen in ons vak aan, zo'n professionele benchmark te doen. Bij media-inkopers, advertentieverkopers, bureaus waarmee gewerkt wordt etcetera. Het is leuker dan praten over enge dingen als een POP (Persoonlijk, Ontwikkeling Plan). En het zorgt er voor mij in ieder geval voor dat ik het nieuwe jaar inga met beide benen op de grond.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie