Premium

Dit zijn de Webby-nominaties met een Nederlands tintje

Dept is opnieuw in de race voor de prijzen Agency of the Year en Network of the Year.

De winnaars van de internetprijs worden 25 april bekendgemaakt.

Nederlands werk is genomineerd voor de 28ste editie van de internationale vakprijs Webby's. Er zijn Webby's in veel verschillende categorieën te winnen. Zo is Ace in twee categorieën genomineerd voor zijn Missjourney AI-project en Dept in twee categorieën voor het mede oprichten van het Give a Hand-initiatief, dat een completere database met handen wil ontwikkelen om dove mensen te helpen.

Dogstudio/Dept pakt bovendien een nominatie en honoree-vermelding voor zijn Prepare to Pioneer-case, die het innovatieve karakter van het bureau duidelijk moet maken.

iBilly, een Nederlandse app die je aan je bankrekening kunt koppelen om inzicht te krijgen in je inkomen- en uitgavenpatroon, sleept twee nominaties en een honoree in de wacht. De drie nominaties slaan op app- en softwarefuncties.

Genomineerd vanwege medewerking

Kaliber is genomineerd voor zijn videocase om KLM om meer bagagepersoneel te bereiken en aan te nemen. TBWA\Neboko pakt twee nominaties, waaronder een voor de McDonald's Family Mode-campagne.

Er zijn meer Nederlandse bureaus genomineerd omdat ze in meer of mindere mate meegewerkt hebben aan succesvolle klantcases. Build in Amsterdam ziet zich zo terug in zes nominaties, MediaMonks in zeven en Antinomy Studio in acht. Big Group Amsterdam heeft meegewerkt aan een genomineerde campagne van Mastercard. Boldly-XR & Weekend Creative Agency werkte aan een campagne voor de Efteling. Alpha Tango deed dat voor Hallmark en code d'azur voor Lotus' eerste elektrische sportwagen.

Dentsu is een honoree voor zijn AI-campagne voor Volkswagen. De campagne The True Story, om Russen te confronteren/informeren met onafhankelijk nieuws, levert Dept nominaties in twee categorieën op. Gospooky pakt drie nominaties met werk voor het Britse Rode Kruis (twee keer) en Barbie. Filmproductiebedrijf Four Bent Corners is genomineerd voor een case van beautybedrijf Coty.

Ontwerpbureau IN10 werkte mee aan een genomineerde campagne voor het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). Lama Lama, Revel.ai (onderdeel van Ambassadors), On Air, Wonderland, Your Majesty en A42 zijn door mee te werken aan verschillende campagnes ook genomineerd. SuperHeroes is in twee categorieën genomineerd voor een Lenovo-campagne.

Bekendmaking

Stemmen op genomineerden kan tot 18 april. Later volgt de bekendmaking van de winnaars.

Vorig jaar wonnen onder meer Dept, Publicis Groupe Benelux en Media.Monks. Dept ging er vorig jaar ook vandoor met de prijs Network of the Year, waar Basic/Dept werd uitgeroepen tot Agency of the Year. Het bedrijf dingt dit jaar opnieuw mee naar beide prijzen.

Met medewerking van Patrick van Haperen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie