Premium

Kruidvat kiest Glasnost voor PR na pitch

De retailer neemt na zeventien jaar afscheid van NewsLab.

Kruidvat-filiaal in Den Haag.

Kruidvat heeft voor Glasnost gekozen als het bureau voor zijn 'corporate en brand pr'-activiteiten. Het pr- en communicatiebureau, onderdeel van Ace, moet Kruidvat gaan ondersteunen op 'uiteenlopende vraagstukken', zoals productintroducties en maatschappelijke campagnes. Het zal dan bijvoorbeeld gaan om pr-activiteiten rondom de samenwerking van Kruidvat met het Armoedefonds. De samenwerking met DDB Amsterdam, al enige jaren het lead agency van de retailer, blijft bestaan. 

Pitch

Aan de keuze voor Glasnost ging een 'uitgebreide pitch' vooraf. De eerste kennismaking was al in september vorig jaar, zegt Glasnost-baas Henk Boersen desgevraagd. Hij heeft met zijn team in januari gepresenteerd, waarna eerder deze maand Glasnost het account kreeg toebedeeld. Over andere deelnemende bureaus doen zowel Kruidvat als Glasnost geen uitspraken. 

Boersen: 'A.S. Watson (moederbedrijf Kruidvat, red.) heeft mij dat niet verteld, en dat lijkt me ook wel zo netjes. Wel kan ik zeggen dat de de pitch erg gedegen en professioneel werd aangepakt. Dat heb ik weleens anders meegemaakt.'

NewsLab

De discountdrogist neemt hiermee na maar liefst zeventien jaar afscheid van pr-bureau NewsLab. Kruidvat was een van de eerste klanten van NewsLab. Isabelle Los, directeur van het bureau, kijkt terug op een gelijkwaardige relatie met korte lijntjes en 'zonder blabla'. Los: 'Het begon met een pr-activatie rond 'Gratis trouwen bij Kruidvat' met Imca Marina als Babs en Mary Borsato die voor de jurken zorgde - een pr-stunt die veel media haalde. De werkzaamheden werden daarna snel uitgebreid: van corporate pr tot pr-stunts rond de jaarlijkse Negenmaandenbeurs en wanneer nodig crisiscommunicatie. We blijven het merk met interesse volgen en zullen altijd fan blijven van de formule.' 

Ace

Bij Glasnost, onderdeel van Ace, werken tegenwoordig 27 mensen. Henk Boersen is managing director van het bureau, oprichter Wouter Glaser heeft al enige tijd geleden afscheid genomen van zowel het bureau als de groep. Kruidvat heeft specifiek voor Glasnost als pr-bureau gekozen, en niet voor Ace als 'geïntegreerd bureau'. Een bedrijf als ABN Amro deed dat bijvoorbeeld wel.

Recent werd bekend dat bureau Herc 'dichter tegen Ace aan is' georganiseerd. De functie van managing director Clare Pickens is daarbij komen te vervallen. Naar verluidt is Ace-bureau Amaru helemaal komen te vervallen. Ace als bureaugroep telt nu in totaal zo'n 300 mensen. 

Kruidvat heeft zo'n 930 filialen in Nederland. De drogisterijketen geldt als een van de grootste adverteerders van Nederland. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie