Alpro, een plantaardig merk voor zuivelvervangers uit het portfolio van Danone, lanceert de campagne ‘Jouw Karakter, Jouw Ontbijt’ om Nederlanders aan te moedigen meer plantaardige opties in hun ontbijt op te nemen. De campagne benadrukt de diversiteit in ontbijtkeuzes en moedigt aan om plantaardige variatie toe te voegen aan het eetpatroon met producten als Mild & Creamy Zonder Suikers, Barista Haver en Plantaardige Variatie op Kwark. Het startschot van de campagne wordt gegeven met activaties op Utrecht Centraal (11-13 januari) en Rotterdam Centraal (18-20 januari). Alpro heeft voor de ontbijtcampagne ook een speciale website opgetuigd.
Gewoontes
Uit onderzoek weet Alpro dat de boterham met kaas of hagelslag de boventoon voert aan de ontbijttafel, maar dat er inmiddels veel mensen zijn die ook andere ontbijtgewoontes en voorkeuren op na houden. Ruim de helft van de ontbijtende Nederlanders varieert gedurende de week met wat ze eten in de ochtend. Yoghurt of kwark met toppings (31 pct) zijn na de boterhammen en crackers het populairst. Daarnaast ontbijt 12 procent met havermoutpap en 4 procent met overnight oats. De variatie in eetroutine is het duidelijkste te zien in West-Nederland waar naast yoghurt en kwark en havermout ook een voorkeur is voor fruit (14 pct) en smoothies (7 pct).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!