De Vegetarische Slager lanceert een nieuwe global campagne onder de naam: Sacrifice Nothing. Met de bijbehorende commercial, die uitgezonden wordt in verschillende Europese landen, richt het Unilever-merk zich op vleesliefhebbers en de zogenoemde flexitarians. Volgens Unilever moet de campagne een beweging starten die leidt tot verandering bij deze, af-en-toe-, vleeseters omdat zij minder concessies lijken te willen doen aan de echte vlees-smaak. Met de video wil het merk demonstreren dat er helemaal geen concessies gedaan hoeven te worden aan de smaak van de op planten gebaseerde ‘vlees’-producten van de Vegetarische Slager. De campagne komt uit de koker van TBWA\Neboko en de video is geregisseerd door de Britse CD Morrish.
De commercial Sacrifice Nothing
Geloofsovertuiging
Karlijn Ris, marketing director van De Vegetarische Slager laat weten dat TBWA/Neboko en CD Morrish het verhaal van De Vegetarische Slager op een unieke en authentieke manier tot leven gebracht hebben. 'De boodschap 'Sacrifice Nothing' is helder en resoneert erg goed. Het is onze ode aan de pioniers en liefhebbers van het nieuwe vlees. Zij helpen deze revolutie te laten groeien.'
De campagne moet bijdragen om de geloofsovertuiging van het merk, dat het mogelijk is om in 2045 80% van de vleesproductie te ontwikkelen van planten, te realiseren.
De commercial is te zien in Nederland, Duitsland en Engeland. Lancering in meer landen staat gepland.
Lees ook: Vegetarische Slager zit Tony's op de hielen bij Sustainable Brand Index 2021
https://www.adformatie.nl/data-insights/zo-hard-gaat-de-vleesvervangersmarkt-nederland