Het Amsterdamse low budget-hotel Hans Brinker heeft Ms. Chelin geopend. Zoals de naam al doet vermoeden is het restaurant een flinke knipoog naar de bekende culinaire sterrengids. Of, zoals Hans Brinker het zelf omschrijft, een restaurant met goede kwaliteit, maar dan zonder poespas en voor een lekkere prijs.
De begeleidende campagne is ontwikkeld door DDB Amsterdam, dat sinds vorig jaar zomer voor het hotel werkt.
In de speelse campagne, die bestaat uit online video- en outdoor-uitingen, wordt de chique taal van een sterrenrestaurant 'geleend' om potentiële gasten te verleiden voor de juist simpele gerechten van Ms. Chelin. Zo wordt de Brinker Burger gepresenteerd als 'Hand sculpted circle of beef, enveloped within a fluffy dome of dough’. En komt de mayonaise ook als 'silky smooth emulsion of egg and oil, balanced with the sweetest of vinegars' op tafel.
Met de campagne genaamd 'Proudly unstarred' wil Ms. Chelin benadrukken dat het nooit een sterrenrestaurant zal zijn. Maar het restaurant heeft naar eigen zeggen wel de branie en ambitie om net zo beroemd te worden.
Worst hotel in the world
Hans Brinker is misschien wel het bekendste budgethotel ter wereld. In 1996 gooide het hotel hoge ogen met de 'worst hotel in the world'-campagne, van de hand van KesselsKramer. De langlopende campagne, die in het teken stond van de weinig elegante reputatie van het hotel -denk aan raamloze kamers en hondendrollen voor de ingang- is bekroond met talloze prijzen, waaronder bij de Effie en Cannes Lions.
Vorig jaar gooide het hotel het roer om door in zee te gaan met reclamebureau DDB Amsterdam. Hans Brinker gaat sindsdien door het leven als The Infamous, wat terug te zien is in onder meer de website en huisstijl van het hotel. En daar wordt nu dus ook een campagne rond het 'sterrenrestaurant' aan toegevoegd.
Lees ook: Hans Brinker kiest voor DDB Amsterdam, oud bureau KesselsKramer spreekt van pr-stunt
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!