Milieudefensie start een nieuwe campagne die ervoor moet zorgen dat Nederland de klimaatdoelstellingen gaat halen. Met de slogan ‘Ik stem voor onze kinderen’ moet de korte film, met onder andere Ruben van der Meer en Thekla Reuten, kiezers oproepen om tijdens de komende Tweede Kamerverkiezingen te stemmen met de toekomst van de kinderen in het achterhoofd. De campagne is ontwikkeld door Wefilm.
'Multinationals verantwoordelijk'
De vereniging Milieudefensie stelt dat onderzoek heeft aangetoond dat Nederland achterloopt met het halen van de beoogde klimaatdoelen en dat 30 multinationals verantwoordelijk zouden zijn voor 40% van de CO2-uitstoot. Om de Nederlandse economie in 2040 volledig op duurzame energie te laten draaien vindt de organisatie dat de grootste, meest vervuilende bedrijven mee moeten doen in het verminderen van de CO2 uitstoot.
De campagne-video: Stem voor onze kinderen
In gesprek met kinderen
De film, geregisseerd door Beer ten Kate, moet de klimaatcrisis voelbaar maken. Volgens de regisseur is daarom gekozen voor een donkere setting waarin de vloer blank staat met water. In de video worden Glen Faria, Reuten, Sanny Verhoeven en Van der Meer geconfronteerd met vragen van kinderen over klimaatverandering en de wereld van morgen.
Van der Meer, cabaretier en ambassadeur zegt dat hij als kind al wist dat er iets moest gebeuren om het milieu te beschermen en vindt dat het tijd wordt om de regels te veranderen. ‘Inmiddels ben ik 50 en nu is het tijd dat de bedrijven ook mee gaan helpen. Als ze zich aan de regels houden, prima. Maar dan moeten we die veranderen. Daar is de politiek voor. Als ik op 17 maart in het stemhokje sta, stem ik voor onze kinderen.’
Bedrijven moeten bijdragen
Donald Pols, directeur Milieudefensie wil de noodzaak van de campagne benadrukken: ‘Wetenschappers waarschuwen ons dat we nog maar 7 jaar hebben om de ergste klimaatverandering te voorkomen. En het zijn onze kinderen die de gevolgen het meest ervaren. Het nieuwe kabinet moet vanuit hen denken, niet vanuit de grote, vervuilende bedrijven. Die bedrijven moeten gaan bijdragen aan de oplossing in plaats van aan het probleem.’
De campagne wordt online, door PR en middels buitenreclame uitgerold.
Lees ook: Apple belooft baby volledig klimaatneutraal te worden
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!