Hendrikje Crebolder, directeur Development & Media, neemt per 1 maart afscheid van het Rijksmuseum. Crebolder is sinds 2006 werkzaam bij het Rijksmuseum Als directeur Development & Media is zij verantwoordelijk voor fondsenwerving, stakeholdersmanagement, communicatie, marketing en (online) publicaties.
Hendrikje Crebolder kwam in 2006 als jurist en business developer in dienst bij het Rijksmuseum. In 2009 zette zij de afdeling Development op, die zorgde voor veel nationale en internationale inkomstenbronnen en breed maatschappelijk draagvlak.
Hendrikje Crebolder werd in 2013 ‘Sponsorpersoonlijkheid van het jaar’. Sinds 2017 maakt zij als eerste vrouw deel uit van het bestuur van het Rijksmuseum, samen met Taco Dibbits en Erik van Ginkel. Vanuit die functie was zij verantwoordelijk voor het verbinden van partners aan het museum en het bereiken van een wereldwijd breed publiek.
Directeur Taco Dibbets noemt de afdeling development van het Rijksmuseun 'het meest succesvolle fondsenwervingsteam van Nederland.' Ook roemt hij Crebolder voor haar inzet voor de positie van vrouwen in de (kunst-) geschiedenis en in de maatschappij. Zij zette een onderzoeksproject op dat wordt gefinancierd door het vrouwen van het Rijksmuseum-fonds dat Crebolder initieerde. 'We zijn Hendrikje zeer dankbaar voor haar enorme bevlogenheid en waardevolle bijdragen aan het Rijksmuseum', aldus Dibbets.
Crebolder: 'Mijn beslissing om afscheid te nemen komt op een moment dat het museum terugblikt op een historisch jaar. Nog niet eerder verwelkomden we zoveel bezoekers en hebben we zoveel vrienden en schenkers, partners en fondsen aan het museum weten te verbinden. Ik laat een stevig fundament achter en verlaat het museum met veel vertrouwen voor de toekomst.'
Het is nog niet bekend of en door wie Crebolder wordt opgevolgd en wat haar volgende stap is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!