
SuperRebel, The Best Social en Today's Milk gaan vanaf vandaag gezamenlijk verder onder de naam SuperRebel.Agency. Met vestigingen in Amsterdam en Breda wordt met zeventig mensen gewerkt volgens de filosofie Where brave brands become famous.
Natascha van den Ende, voorheen managing partner van Today's Milk, komt aan het roer te staan van de nieuwe bureaucombinatie. Lodewijk Varossieau, ceo en oprichter van SuperRebel, wordt chief creative officer. Diederik Broekhuizen, oprichter van The Best Social, gaat niet mee in de nieuwe constructie, maar blijft wel als adviseur betrokken. De klanten en het personeel worden onderdeel van SuperRebel, waar het platform The Best Social Media en de vakprijs The Best Social Awards als aparte entiteit verdergaan.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
Artipoppe
Investeerder Antea wordt meerderheidsaandeelhouder en de rest van de aandelen zijn in handen van de oprichters en het managementteam. Het betreft beslist geen overname, maar een gelijkwaardige fusie, benadrukt Natascha van den Ende desgevraagd. Evengoed mag het duidelijk zijn dat SuperRebel als naamgever en met ruim dertig werknemers de dominante partij is.
Veel consolidatie
Tot zover de formele details. Wat heeft de drie bureaus precies bij elkaar gebracht? De fusie is ontstaan uit de behoefte om 'de markt op te schudden', zegt Van den Ende. We zijn hier dan ook geen getuige van 'de zoveelste overname', zegt ze. 'In het bureaulandschap zie je de laatste jaren zoveel consolidatie, waardoor veel echt creatieve bureaus zijn verdwenen. Het draait daarbij vaak om data en rationaliteit. Je ziet het ook terug in de reclame die gemaakt wordt, veel campagnes tegenwoordig zijn sleets. Dat is niet het pad dat wij bewandelen. Door de krachten te bundelen, zetten we juist een creatief powerhouse neer.’
'Ik hou ervan om een beetje stampij te maken'
Lodewijk Varossieau
Lodewijk Varossieau: 'SuperRebel is creatief sterk, Today's Milk is strategisch sterk en The Best Social is gespecialiseerd in social media. Door de fusie en daarnaast de integratie van AI creëren we een reclamebureau dat klaar is voor de toekomst, dat ook voor wat grotere merken kan werken dan we tot nu toe deden. Het doel is om het meest creatieve bureau van de Benelux en binnen een paar jaar Bureau van het Jaar bij de SAN Accent te worden.'
Onder de radar
Als we even doorvragen moet hij erkennen dat er met dergelijke aspiraties nog wel wat werk aan de winkel is. Hoewel de drie bureaus ieder hun creatieve strepen hebben verdiend, verschenen ze nou ook weer niet elk jaar als vaste prik op het toneel van de prijzenfestivals. Varossieau: 'Dat is waar. Ik denk dat we goed werk maken, maar het blijft soms nog wat teveel onder de radar. Daar kunnen we -ook pr-technisch- in verbeteren. Nou, laat deze fusie een eerste stap in de juiste richting zijn. En ja, voor SuperRebel als van oorsprong Brabants bureau is het natuurlijk gunstig om te opereren in het Amsterdamse wereldje. Maar aan onze bravoure zal het niet liggen, ik hou er wel van om een beetje stampij te maken.’
'We hebben lang met elkaar geflirt, nu is het vaste verkering geworden'
Natascha van den Ende
De eerste gesprekken voor de fusie zijn vorig jaar zomer al gevoerd, gaat hij verder. 'We zochten vanuit SuperRebel een bureau met een soortgelijk creatief signatuur en daarnaast een bureau met social media als specialisme. We hebben nu de beste jongens en meisjes van de klas bij elkaar gezet. Creativiteit blijft de kern, maar we zetten natuurlijk AI in om die creativiteit naar een hoger niveau te tillen.'
Over de grens
Van den Ende, lacht: ‘We hebben lang met elkaar geflirt, en nu is het vaste verkering geworden.’ Hoewel het nieuwe SuperRebel is ontstaan vanuit een fusie, is het de ambitie om met een ‘buy-and-build-strategie’ verder te groeien, aldus Van den Ende. Er wordt zelfs over de grens gekeken. ‘De markt in België vinden we bijvoorbeeld interessant. Maar daarover later meer’, besluit ze.
Het managementteam van het nieuwe SuperRebel bestaat uit managing director Natascha van den Ende, head of finance and operations Hans Vermeulen, creative director Gabriela Nouws, head of client services Nina van den Broek, head of social Pascal van Eijndhoven, head of culture and integrations Divi van den Berg, chief strategy officer John Lommers en chief creative officer Lodewijk Varossieau.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee