
Food Cabinet heeft Wilmar Versprille aangesteld als creatief directeur. Na een periode als interimmer treedt hij nu officieel toe tot het managementteam van het bureau. De ‘creatief activist’ werkte eerder voor organisaties als Crisp, Dentsu, Roorda en Lemz waar hij zich bezig hield met merkontwikkeling en creatie.
Volgens Versprille ligt zijn focus op het aantrekkelijk maken van duurzame alternatieven. ‘Aan de voorkant moet eten gewoon heel lekker zijn,’ zegt hij. ‘Maar achter die smaak zit altijd iets groters – of het nu gaat om klimaat, cultuur of gezondheid.’ Hij wil de maatschappelijke thema’s achter voedselkeuzes vertalen naar creatief werk dat zichtbaar is en impact heeft.
Vacatures
Senior Marketeer, Team M&C Lokaal regio Noord- en Midden-Nederland
NatuurmonumentenStrategisch Manager Communicatie & Publicaties
BoekmanstichtingProjectmanager Marketing (32-36 uur)
Save the ChildrenMet de benoeming van Versprille lanceert Food Cabinet ook een nieuwe positionering en visuele identiteit. Het bureau benadrukt daarmee het specialisme dat het de afgelopen twaalf jaar heeft opgebouwd. Naast opdrachten voor klanten als Holie’s, Lowlander, de Nederlandse Aardappel Organisatie en De Gezonde Generatie, wil het bureau meer ruimte creëren voor eigen projecten rondom voedselvraagstukken.
Ook artdirector Joost Leek treedt toe tot het team. Hij werkte eerder onder meer voor Fairphone, Seepje en Ikea, en was actief bij creatief bureau Higuita. Leek en Versprille begonnen hun loopbaan als creatief duo bij Lemz. Managing director Mascha Blom: ‘De combinatie van reclame-ervaring en het netwerk van Food Cabinet geeft ons meer slagkracht.’
Eerder dit jaar stapte account-director en MT-lid Mette Ouborg na 2,5 jaar over van Food Cabinet naar creatief bureau Vijf890.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu