Overslaan en naar de inhoud gaan

Food Cabinet benoemt Wilmar Versprille tot creatief directeur

Ook artdirector Joost Leek treedt toe tot team, waarmee 'oud’ creatief duo Leek en Versprille in ere wordt hersteld.
V.l.n.r. Samuel Levie, Wilmar Versprille, Sebastiaan Aalst en Mascha Blom
V.l.n.r. Samuel Levie, Wilmar Versprille, Sebastiaan Aalst en Mascha Blom
V.l.n.r. Samuel Levie, Wilmar Versprille, Sebastiaan Aalst en Mascha Blom
V.l.n.r. Samuel Levie, Wilmar Versprille, Sebastiaan Aalst en Mascha Blom

Food Cabinet heeft Wilmar Versprille aangesteld als creatief directeur. Na een periode als interimmer treedt hij nu officieel toe tot het managementteam van het bureau. De ‘creatief activist’ werkte eerder voor organisaties als Crisp, Dentsu, Roorda en Lemz waar hij zich bezig hield met merkontwikkeling en creatie.

Volgens Versprille ligt zijn focus op het aantrekkelijk maken van duurzame alternatieven. ‘Aan de voorkant moet eten gewoon heel lekker zijn,’ zegt hij. ‘Maar achter die smaak zit altijd iets groters – of het nu gaat om klimaat, cultuur of gezondheid.’ Hij wil de maatschappelijke thema’s achter voedselkeuzes vertalen naar creatief werk dat zichtbaar is en impact heeft.

Met de benoeming van Versprille lanceert Food Cabinet ook een nieuwe positionering en visuele identiteit. Het bureau benadrukt daarmee het specialisme dat het de afgelopen twaalf jaar heeft opgebouwd. Naast opdrachten voor klanten als Holie’s, Lowlander, de Nederlandse Aardappel Organisatie en De Gezonde Generatie, wil het bureau meer ruimte creëren voor eigen projecten rondom voedselvraagstukken.

Ook artdirector Joost Leek treedt toe tot het team. Hij werkte eerder onder meer voor Fairphone, Seepje en Ikea, en was actief bij creatief bureau Higuita. Leek en Versprille begonnen hun loopbaan als creatief duo bij Lemz. Managing director Mascha Blom: ‘De combinatie van reclame-ervaring en het netwerk van Food Cabinet geeft ons meer slagkracht.’

Eerder dit jaar stapte account-director en MT-lid Mette Ouborg na 2,5 jaar over van Food Cabinet naar creatief bureau Vijf890. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in