Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn trapt zomer af met levensliedlegende Corry Konings, campkoning Bram Krikke en een knipoog naar Whigfield

Voor de social first-campagne werkt Albert Heijn samen met een groep content creators die laten zien wat ‘Lekker Weekend’ voor hen betekent.
Corry en Bram
Met die handjes!
Corry en Bram
Met die handjes!

Met Lekker Weekend presenteert Albert Heijn een crossmediale zomercampagne waarin muziek, social content en retailaanbod slim samenkomen. Centraal staat een humoristische remake van de jaren ’90-klassieker Saturday Night, in een duet van Corry Konings en Bram Krikke. De melodie is gebleven, maar de tekst is herschreven rondom barbecues, borrels en andere herkenbare weekendrituelen.

‘Met deze campagne willen we het vrolijke weekendgevoel écht voelbaar maken,’ zegt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. ‘Dat zit in goed eten, nieuwe smaken én de muziek van Corry en Bram die je meteen in de sfeer brengt van 'Lekker Weekend'. Of je nu een grillmaster bent of juist gaat voor gemak, we zorgen dat iedereen makkelijk iets lekkers op tafel zet.’

Creators als kloppend hart

De campagne is opgezet als een video- en social-first aanpak, waarin content creators een hoofdrol spelen. In de videoclip zien we onder meer Snackspert, Iris Rulkens en Lot Mulder (bekend van @dehaarclipvanmarieclaire) het ultieme weekendgevoel tot leven brengen. Daarnaast wordt de campagne organisch verspreid via social formats die door andere influencers zijn ontwikkeld, geïnspireerd op de ‘weekend cues’ uit het nummer.

‘De zomer vraagt niet alleen om een goed assortiment, maar ook om sfeer en een echte zomerhit,’ zegt Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\Neboko. ‘Omdat Albert Heijn er is voor jong én oud, hebben we Corry Konings en Bram Krikke samengebracht voor een remake die zowel herkenbaar als humoristisch is.’

De inzet van creators is volgens Van Dijk strategisch gekozen: ‘Zij zorgen ervoor dat de campagne niet alleen visueel, maar ook emotioneel relevant is. Door hen actief te betrekken bij zowel het creatieve concept als de distributie, wordt het merkverhaal geloofwaardig doorverteld in hun eigen tone of voice.’

Van tv tot schap

De clip is sinds deze week te zien op televisie, online en in de winkels van Albert Heijn. Ook op ah.nl, in de AH-app en in de nieuwe Allerhande BBQ & Borrel Gids worden recepten, tips en combinaties gepresenteerd die het Lekker Weekend-gevoel moeten versterken. Daarmee is de campagne – net als de zomer zelf – overal en voor iedereen aanwezig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in