
Met Lekker Weekend presenteert Albert Heijn een crossmediale zomercampagne waarin muziek, social content en retailaanbod slim samenkomen. Centraal staat een humoristische remake van de jaren ’90-klassieker Saturday Night, in een duet van Corry Konings en Bram Krikke. De melodie is gebleven, maar de tekst is herschreven rondom barbecues, borrels en andere herkenbare weekendrituelen.
‘Met deze campagne willen we het vrolijke weekendgevoel écht voelbaar maken,’ zegt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. ‘Dat zit in goed eten, nieuwe smaken én de muziek van Corry en Bram die je meteen in de sfeer brengt van 'Lekker Weekend'. Of je nu een grillmaster bent of juist gaat voor gemak, we zorgen dat iedereen makkelijk iets lekkers op tafel zet.’
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSCommunicatieadviseur
StadlanderProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVCreators als kloppend hart
De campagne is opgezet als een video- en social-first aanpak, waarin content creators een hoofdrol spelen. In de videoclip zien we onder meer Snackspert, Iris Rulkens en Lot Mulder (bekend van @dehaarclipvanmarieclaire) het ultieme weekendgevoel tot leven brengen. Daarnaast wordt de campagne organisch verspreid via social formats die door andere influencers zijn ontwikkeld, geïnspireerd op de ‘weekend cues’ uit het nummer.
‘De zomer vraagt niet alleen om een goed assortiment, maar ook om sfeer en een echte zomerhit,’ zegt Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\Neboko. ‘Omdat Albert Heijn er is voor jong én oud, hebben we Corry Konings en Bram Krikke samengebracht voor een remake die zowel herkenbaar als humoristisch is.’
De inzet van creators is volgens Van Dijk strategisch gekozen: ‘Zij zorgen ervoor dat de campagne niet alleen visueel, maar ook emotioneel relevant is. Door hen actief te betrekken bij zowel het creatieve concept als de distributie, wordt het merkverhaal geloofwaardig doorverteld in hun eigen tone of voice.’
Van tv tot schap
De clip is sinds deze week te zien op televisie, online en in de winkels van Albert Heijn. Ook op ah.nl, in de AH-app en in de nieuwe Allerhande BBQ & Borrel Gids worden recepten, tips en combinaties gepresenteerd die het Lekker Weekend-gevoel moeten versterken. Daarmee is de campagne – net als de zomer zelf – overal en voor iedereen aanwezig.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee