De ANWB wil niet langer alleen geassocieerd worden met pechhulp, maar met betrouwbaarheid in de volle breedte. In de nieuwe campagne voor ANWB Energie, ontwikkeld door Hotel L’Amour, presenteert de organisatie zich als eerlijk en betaalbaar alternatief in een markt waarin slechts zestien procent van de Nederlanders zijn energieleverancier vertrouwt.
Van wegenwacht naar energiepartner
De campagne vormt het volgende hoofdstuk in de bredere merkstrategie ‘ANWB helpt Nederland op weg - niet alleen bij pech’. In de spot zien we hond Buddy, die zich uitgebreid laat föhnen door zijn baasje dat is overgestapt naar ANWB Energie. Omdat de stroom nu goedkoper is, mag de föhn wat langer aanblijven - al houdt de ANWB de wellness-behandeling liever binnen de perken.
'De energierekening blijft natuurlijk nog steeds een flink deel van je huishoudbudget', zegt Peter van Rij van Hotel L’Amour. 'Daarom vonden we het belangrijk om Buddy’s spa-moment bescheiden te houden. Ook al denkt hij daar zelf anders over.'
Breder doel
Volgens Yeroen Oosterman, manager merk bij ANWB, sluit de campagne aan bij het bredere doel van de vereniging. 'Iedereen kent ons van de Wegenwacht - we zijn er als het misgaat onderweg. Maar we bestaan al 140 jaar om mensen vooruit te helpen. Betaalbare energie hoort daar ook bij: dat is de brandstof van de toekomst.'
De campagne, ontwikkeld door Hotel L’Amour en geproduceerd in samenwerking met Annomann, wordt deze week breed uitgerold op tv, online video, radio, outdoor en social.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu