
ASN Bank heeft 'nu al zin in morgen'
De Volksbank en zijn vier merken zijn verder gegaan onder één vlag: ASN Bank. Met de grootschalige rebranding lanceert de bank nu ook de landelijke merkcampagne ‘Nu al zin in morgen’, waarmee ASN zich positioneert als 'toekomstgerichte bank voor iedereen'.
De 360-graden campagne –ontwikkeld door bureau Alfred op basis van een merkstrategie van Eastwood– is zichtbaar via televisie, bioscoop, online, radio en in de vernieuwde winkels. De campagne benadrukt dat geld invloed heeft: op je eigen toekomst én die van de wereld om je heen.
Parallel aan de campagne zijn recent 116 voormalige SNS-winkels omgebouwd tot ASN Bank-winkels. Klanten kunnen hier terecht voor persoonlijk financieel advies, van sparen tot hypotheken. Ook ging eerder al een teaser en een employer branding-campagne van start.
Credits (betrokken bureaus):
Alfred
Vim Group
Circus
Axioma
Wavemaker
HvdM Public Relations
Vacatures
Senior Marketeer, Team M&C Lokaal regio Noord- en Midden-Nederland
NatuurmonumentenStrategisch Manager Communicatie & Publicaties
BoekmanstichtingProjectmanager Marketing (32-36 uur)
Save the ChildrenVanMoof-fiets komt uit de lucht vallen
VanMoof maakt een -naar eigen zeggen- comeback met de introductie van de S6 Series en de bijbehorende internationale merkcampagne Ride like no other. Onder de vleugels van McLaren Applied lanceert het fietsmerk een merkfilm waarin de S6 letterlijk uit de lucht komt vallen en in een vastgelopen stad belandt.
De film, geregisseerd door Folkert Verdoorn (100%, voorheen Halal), is opgenomen in Tbilisi en vangt 'het unieke gevoel' dat het rijden op een VanMoof moet oproepen. In de spot zweeft het VanMoof-model door de wolken, om vervolgens in stilte neer te dalen in de stad.
Marketingdirecteur Scott Kennedy over de creatieve insteek: 'We wilden VanMoof’s terugkeer krachtig en speels aankondigen, met een film die het merkgevoel letterlijk laat landen in de stad.'
De campagne wordt uitgerold via social media, print en op de winkelvloer.
De Nederlandse e-bikefabrikant VanMoof ging in de zomer van 2023 failliet na jaren van flinke verliezen, ernstige serviceproblemen en gebrek aan onderdelen van reparaties. Al vrij gauw werd het bedrijf overgenomen door Lavoie (onderdeel van McLaren Applied), dat sindsdien de reparaties heeft uitbesteed aan externe partners om klanten alsnog service te bieden.
Credits:
Client: VanMoof
Production: 100%
Chief Marketing Officer: Scott Kennedy
Creative Director: Donnie de Meijer
Lead Creative team: Alex Rigby & James Holdsworth
Client Producer: Anwen Sheppard
Creative Production Lead: Samara van der Valk & Alexandra van Nunen
Director: Folkert Verdoorn
D.O.P: Boas van Milligen Bielke
Executive Producer: Job Sanders
Senior Producer: Nan Sandle
Production Manager: Pien van Litsenburg
Post-Production Producer: Andrea Bodnár
Online & VFX: The Compound
Grading: Joppo @ De Grot
Editor: Daniel Falkenhagen Corte-Real
Music & Sound Design: David Coehorst & Andrés Aracena
Film scanning: Dirk De Jonghe
Service Production: Radioaktive x Shelter Georgia
Campaign roll-out: Delia Mennell, Bala Commerford, Lauren Jackson & Stephanie Sibbald
No Fairytales fileert 'vers-sprookje'
No Fairytales lanceert een nieuwe campagne rondom de 'verse naturel-tortilla'. Met 'Verser dan de rest' wil het foodmerk afrekenen met de status quo van taaie, lang-houdbare wraps die volgens consumenten vaak smaken naar 'karton' of 'meelbal'.
De campagne -ontwikkeld door This Agency- is droogkomisch en met een nuchtere boodschap: écht verse wraps zouden geen uitzondering moeten zijn in het supermarktschap. 'Het voelt bijna absurd dat dit anno 2025 nog bijzonder is', zegt Lot Berger, marketing-manager bij No Fairytales.
Volgens Ingmar Larsen van This Agency is de insteek bewust direct en een tikje sarcastisch: 'We nemen het zogeheten verse-sprookje op de hak, zonder overdreven claims.'
No Fairytales hoopt met de campagne vers en gezonder eten vanzelfsprekend maken – zonder in te leveren op smaak of gemak.
De campagne is vanaf deze week zichtbaar via outdoor, social media en online bannering door heel Nederland.

Credits:
Creative Agency: This Agency
Creative Director: Ingmar Larsen, Huub van Veenhuijzen
Design: Gergo Kaposi, Laura Grimmer
Marketing manager: Lot Berger
Content creative: Floor la Lau
'Het beste in huis' met Grand'Italia
Grand'Italia introduceert een merkcampagne onder het thema ‘Thuis in Italië’. De campagne, ontwikkeld door Joe Public, markeert een herpositionering waarin de Italiaanse roots van het merk centraal staan.
In de tv-commercial zien we een Nederlands gezin genieten van een pastagerecht. Voor de dochter brengt de smaak haar terug naar zonnige herinneringen aan Italië, terwijl vader een wat minder idyllische vakantie voor zich ziet. De boodschap: je hoeft niet ver weg voor die Italiaanse beleving – met Grand'Italia haal je 'het beste van Italië gewoon in huis'.
De campagne wordt uitgerold op televisie en via social media.
Credits:
Klant: Jeroen Stirnberg, Bjorn van Sinttruije, Laura van Kessel
Bureau: Joe Public
Strategie: Jeroen van Eck, Thecla Schaeffer
Creatie: Mats Wilke, Ruben van Dijk, Pepijn Goudsblom
Account: Maaike van ‘t Klooster
RTV: Merel Groenenboom, Lotte de Rooij
Productiemaatschappij: Terminal Loudpictures
Regie: Nils Vleugels
DOP: Floris van der Lee
Edit: Marc Bechtold
Grading: Didrik Braathen
Online: Ton Habraken
Geluid: Public Audio
Voice-over: Whitney
Dappr maakt buitenspelen stoer met 'Famous Last Words'
Pleistermerk Dappr lanceert zijn eerste merkcampagne: Famous Last Words. De campagne is ontwikkeld door The Family en speelt in op herkenbare uitspraken vlak voordat een kind iets 'gewaagds' doet – gevolgd door het vrolijke beeld van de duurzame bamboepleisters van Dappr.
De outdoorcampagne –te zien op digitale billboards van BlowUp Media– moet op een speelse manier een maatschappelijk issue onder de aandacht brengen, namelijk dat kinderen te weinig buiten spelen.
'Onze pleisters staan voor vallen en weer opstaan', zegt oprichter Amar Thomas. De campagne loopt twee weken en is onder meer zichtbaar in diverse Etos- en DA-winkels waar de pleisters inmiddels verkrijgbaar zijn.

Credits:
Creatief bureau: The Family
Verantwoordelijk bij klant: Amar Thomas, Jochum Damstra en Gert Jan van den Brink
Media: BlowUp Media
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu