Overslaan en naar de inhoud gaan

Kick-off campagne nieuwe ASN Bank: 'Nu al zin in morgen'

Het eerste werk van Alfred voor de 'nieuwe' bank is de aanloop naar de merkcampagne die vanaf de zomer start.
asn
asn

Nederland maakt vanaf vandaag kennis met de nieuwe ASN Bank. Op straat (outdoor) en online is de vernieuwde visuele stijl te zien met de slogan ‘Nu al zin in morgen!’. Dit is het eerste werk van Alfred voor ASN Bank en het zijn de eerste teaser uitingen van de nieuwe merkpositionering. Het is de aanloop naar een merkcampagne die in de zomer start met als merkbelofte: 'Goed voor jou. Goed voor de toekomst'.

Eekhoorn behoudt de hoofdrol

De eekhoorn is al sinds het begin het vertrouwde gezicht van ASN Bank. Ook in de nieuwe stijl heeft hij een prominente rol. Samen met een fris kleurenpalet en toegankelijke vormgeving laat hij zien waar ASN Bank voor staat: toekomstgericht, optimistisch en voor iedereen.

'De eekhoorn is voor ons meer dan een beeldmerk', zegt Angela Eijlander, CSMO (chief sales & marketing officer) bij ASN Bank. 'Hij staat voor vooruitdenken, voor hoe je slim omgaat met wat je hebt voor nu en de volgende generaties. En dat is precies wat we met het vernieuwde merk willen uitdragen. De nieuwe ASN Bank voelt herkenbaar, maar is ook helemaal van nu en kijkt vooruit naar een toekomst waar je zin in hebt.'

'Goed voor jou. Goed voor de toekomst'

De merkbelofte 'Goed voor jou. Goed voor de toekomst' wordt als volgt uitgelegd: iedereen heeft plannen en dromen voor de toekomst. En die zouden we het liefst morgen waarmaken, ook al is dat soms lastig. ASN Bank denkt en werkt mee om die plannen te realiseren. Met duidelijke keuzes en praktische oplossingen die bijdragen aan een mooiere toekomst; door klanten te helpen hun toekomstdromen waar te maken én door het geld van klanten te investeren met liefde voor mens, dier en natuur.

Yvette Belt, managing director bij Alfred. 'De basis werd gelegd door Marc Oosterhout van consultancybureau Eastwood, en wij mochten daar op voortbouwen. Van de visuele stijl tot de campagne – alles klopt en is één verhaal. Het is mooi om te zien hoe het merk de komende tijd in de volle breedte tot leven komt.'

Naar één bank

In december werd aangekondigd dat ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS samen verder gaan onder de naam ASN Bank. Door de krachten te bundelen moet één sterke, herkenbare bank ontstaan met een uitgesproken maatschappelijk profiel. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in