
Kiki Knoops en Yascha Puts, junior creatieven van DDB Amsterdam, zijn in de prijzen gevallen bij de Young Lions-awards in Cannes. Het duo heeft een bronzen Leeuw gewonnen in de categorie Print. Knoops en Puts waren dit jaar mee als onderdeel van de Cannes Summer Course, een initiatief van jongerenclub Raw.
Hun inzending, getiteld Forbees, werd bekroond voor de creatieve kracht, maatschappelijke urgentie en visuele impact, aldus de jury.
Met de campagne wisten Knoops en Puts niet alleen de jury, maar ook de internationale concurrentie achter zich te laten. De opdracht, verstrekt door milieuorganisatie Bee:wild, was om een printadvertentie te maken die burgers wereldwijd aanspoort tot collectieve actie voor het herstel van bijenpopulaties.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterMarketing Manager
FloramediaNiet schattig
Forbees speelt daarbij met de angst en urgentie die nodig is om mensen te activeren, en zet 'de bij' neer als de held die we dreigen te verliezen. 'We wilden de bij niet schattig maken, maar noodzakelijk', zegt Knoops. 'Als zij verdwijnen, verliezen wij veel meer dan honing.'
Puts voegt toe: 'Het was een uitdaging om in zo'n korte tijd een idee te bedenken dat zowel scherp als universeel is. Maar misschien was het juist die beperking die ons dwong om tot de kern te komen.'
67 landen
De Young Lions-competitie, gesponsord door Adobe, is al dertig jaar de plek in Cannes waar opkomend creatief talent zich wereldwijd kan bewijzen. Dit jaar namen 460 jonge professionals deel uit 67 landen, waaronder ook terugkerende teams uit Venezuela, Uruguay en Oekraïne.
Meer over de Young Lions en de andere winnaars is te vinden op canneslions.com.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee