Overslaan en naar de inhoud gaan

Kiki Knoops en Yascha Puts van DDB Amsterdam bekroond bij Young Lions

Dit jaar namen 460 jonge creatieven uit 67 landen deel aan de prestigieuze talentprijs.
cannes
Kiki Knoops (l) en Yascha Puts nemen de prijs in ontvangst in Cannes.
© Foto door Anouk Janmaat.
cannes
Kiki Knoops (l) en Yascha Puts nemen de prijs in ontvangst in Cannes.
© Foto door Anouk Janmaat.

Kiki Knoops en Yascha Puts, junior creatieven van DDB Amsterdam, zijn in de prijzen gevallen bij de Young Lions-awards in Cannes. Het duo heeft een bronzen Leeuw gewonnen in de categorie Print. Knoops en Puts waren dit jaar mee als onderdeel van de Cannes Summer Course, een initiatief van jongerenclub Raw.

Hun inzending, getiteld Forbees, werd bekroond voor de creatieve kracht, maatschappelijke urgentie en visuele impact, aldus de jury.

Met de campagne wisten Knoops en Puts niet alleen de jury, maar ook de internationale concurrentie achter zich te laten. De opdracht, verstrekt door milieuorganisatie Bee:wild, was om een printadvertentie te maken die burgers wereldwijd aanspoort tot collectieve actie voor het herstel van bijenpopulaties.

Niet schattig

Forbees speelt daarbij met de angst en urgentie die nodig is om mensen te activeren, en zet 'de bij' neer als de held die we dreigen te verliezen. 'We wilden de bij niet schattig maken, maar noodzakelijk', zegt Knoops. 'Als zij verdwijnen, verliezen wij veel meer dan honing.'

Puts voegt toe: 'Het was een uitdaging om in zo'n korte tijd een idee te bedenken dat zowel scherp als universeel is. Maar misschien was het juist die beperking die ons dwong om tot de kern te komen.'

67 landen

De Young Lions-competitie, gesponsord door Adobe, is al dertig jaar de plek in Cannes waar opkomend creatief talent zich wereldwijd kan bewijzen. Dit jaar namen 460 jonge professionals deel uit 67 landen, waaronder ook terugkerende teams uit Venezuela, Uruguay en Oekraïne.

Meer over de Young Lions en de andere winnaars is te vinden op canneslions.com.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in