Achmea-film raakt gevoelige snaar bij kijker

De film 'Samen Leven volgens Achmea zet in op emoties, levensechte mensen en een klassiek opgebouwde vertelvorm.

Still uit de Achmea-film

De nieuwe company-film 'Samen Leven volgens Achmea' raakt een gevoelige snaar bij de kijker, claimen de makers ervan. Volgens hen blijkt  onderzoek van door neuro-marktonderzoeksbureau Neurensics dat de  film 'uitzonderlijk succesvol' is in het veroorzaken van positieve emoties bij de kijker.

Het effect van de film is het resultaat van de ‘true storytelling’-methode, in goed Nederlands het waargebeurde verhaal. Concept en productie waren in handen van 1Camera. 

De film 'Samen Leven volgens Achmea', gelanceerd op 15 februari, zet in op emoties, levensechte mensen en een klassiek opgebouwde vertelvorm. In vijf op waarheid geïnspireerde verhaallijnen volgt de kijker personages die een ingrijpende, levensveranderende gebeurtenis meemaken en weer op de been worden gebracht door een breed netwerk aan behulpzame mensen en instanties, Achmea is hier een van.

Voorbereide kijkers

Neuro-marktonderzoekbureau Neurensics deed onderzoek naar hoe mensen reageren op de film. Uit het onderzoek, dat bestond uit onder meer fMRI-scans en eye tracking, bleek dat de film een uitzonderlijk positieve indruk achterliet. Omdat de kijker aan het begin van de film wordt voorbereid op de negatieve ontwikkelingen, krijgen emoties als angst en afkeer niet de overhand.

Volgens onderzoeker Walter Limpens van Neurensics valt hij in de top 15% van meest effectieve video’s die het bureau ooit heeft gescand. 

Credits

Klant: Achmea, Jan Wiercx, Stefan Kloet, Lori Kuiper, Lara Klooster
Concept en productie: 1Camera
Creatief directeur: Jasper Claus 
Executive Producer: Paul Keur
Regisseur: Hugo Keijzer
DOP: Pieter Colombijn 
Producent: Roos Aalvanger 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Martin de Munnik
ja.., daar krijg je wel ff een brok van in de keel.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie