
Tijdens de coronapandemie kwam een goede bekende van digital marketeer Klomp langs met een idee voor een gezelschapsspel. Klomp: ‘Hij was al best ver in de uitwerking en zocht een partner. Ik dacht dat het niet my cup of tea zou zijn, maar toen ik het ging spelen was ik toch wel gegrepen, herinnert Klomp zich. En zo kwam het dat Klomp, eigenaar van Slampaq, een internetmarketing- en softwareontwikkelingsbureau, ook spel-ontwikkelaar en -producent werd.
Met zijn bureau Slampaq had de ondernemer de juiste mensen in huis om het spel naar een hoger niveau te tillen. ‘Mijn vormgevers hadden in coronatijd wat ruimte, dus hebben we het design volledig opnieuw aangepakt. We wilden een high-end uitstraling, geen kinderlijk ontwerp.’ Zo werd Double Lucky 7 geboren: een stijlvol vormgegeven gezelschapsspel waarin tactiek, bluffen en een beetje geluk samenkomen. Spelers kunnen door slimme tactische keuzes en bluffen hun kansen vergroten, maar ook een beetje geluk kan de doorslag geven. Het spel heeft een casino-uitstraling, met pokerfiches en zorgvuldig ontworpen kaarten. Klomp: ‘Qua gebruik blijkt dat het voor iedereen, jonge en oud, spelfanaat of niet, een interessant spel is. Ook voor de echte gamers waarvan ik er best veel op kantoor heb. In dit spel moet je bluffen en elkaar inschatten. Dat vinden mensen leuk. De eenvoudige regels maken het toegankelijk voor nieuwe spelers, terwijl de strategische diepgang ook ervaren spelers aanspreekt.’
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDe website werd het visitekaartje en de spil van de verkoop. ‘We hebben via Facebook en Google geadverteerd en het spel op Bol.com gezet. Het design viel op en de bestellingen stroomden binnen. Op een gegeven moment pakten we hier 150 orders per dag in.’ De eerste oplage was ambitieus – 5000 stuks – maar inmiddels zijn er al 2500 verkocht. ‘Voor Nederland is dat veel,’ zegt Klomp. Inmiddels zijn er plannen om internationaal uit te breiden.
'Mensen willen soms gewoon even iets anders dan een PlayStation
Voor Klomp, die altijd in de software zat, is het werken met een fysiek product een compleet nieuwe ervaring. ‘Het is een geweldig avontuur en het smaakt naar meer,’ zegt hij enthousiast. Samen met spelontwikkelaar Henri Groels heeft hij Blue Circle Games opgericht als aparte handelsnaam. ‘Henri bedenkt attracties en heeft toegang tot 3D-printapparatuur, waardoor we snel prototypes kunnen maken en testen. Dat werkt heel goed. We zien direct of een idee potentie heeft.’
Klomp wil verder groeien in de spelindustrie en ziet volop kansen. ‘We gaan in Q2 lanceren in de Verenigde Staten via Kickstarter. Dat is een perfect platform voor bordspellen.’ Daarnaast werkt het team aan nieuwe spelconcepten, waaronder een muziekgerelateerd spel. ‘Voorlopig houden we alles in eigen beheer. We hebben er nog zoveel plezier in en er zijn nog genoeg ideeën om uit te werken. Dat doe ik overigens vooral in de avonden en in de weekenden’. ‘En het doel? Groter worden in het buitenland. Gezelschapsspellen blijven populair – mensen willen soms gewoon even iets anders dan een PlayStation.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee