Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoofd merk en reputatie Guido Stein verlaat ABN Amro

Stein begint voor zichzelf om organisaties te helpen hun duurzaamheidsambities waar te maken.
Guido Stein
Guido Stein

Guido Stein, head of brand & reputation bij ABN Amro, verlaat de bank om een eigen onderneming te beginnen. Hij schrijft op LinkedIn dat hij organisaties wil ondersteunen bij het tot leven brengen van hun purpose en ESG-ambities.

Stein trad eind 2022 aan bij ABN Amro, waar hij verantwoordelijk was voor de herpositionering van het merk. Volgens hem ging het om een omvangrijk traject dat zich uitstrekte van de lange­termijnstrategie van de bank tot aan de dagelijkse klantinteractie. ‘Een volledige nieuwe positionering en huisstijl, maar bovenal een nieuwe positionering die het merk weer in het hart van de organisatie heeft gezet’, aldus Stein.

Intern waarmaken

In zijn bericht kijkt hij terug op de afgelopen jaren. Hij noemt de samenwerking met collega’s en partners inspirerend en spreekt van een periode vol energie en fundamentele gesprekken. De merkbelofte van ABN Amro moest volgens hem niet alleen extern zichtbaar zijn, maar vooral intern worden waargemaakt. ‘In mijn optiek is een goede merkbelofte iets wat je dóet, niet iets wat je roept.’

Stein werkte eerder bij Vattenfall, waar hij drie jaar lang directeur customer strategy and brand was. Daarvoor bekleedde hij diverse marketingfuncties bij Nuon. Wanneer zijn nieuwe adviespraktijk van start gaat, is nog niet bekend. Wel geeft hij aan dat hij in gesprek wil met organisaties die hulp zoeken bij het versterken van hun merk vanuit maatschappelijke doelstellingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in