Guido Stein, head of brand & reputation bij ABN Amro, verlaat de bank om een eigen onderneming te beginnen. Hij schrijft op LinkedIn dat hij organisaties wil ondersteunen bij het tot leven brengen van hun purpose en ESG-ambities.
Stein trad eind 2022 aan bij ABN Amro, waar hij verantwoordelijk was voor de herpositionering van het merk. Volgens hem ging het om een omvangrijk traject dat zich uitstrekte van de langetermijnstrategie van de bank tot aan de dagelijkse klantinteractie. ‘Een volledige nieuwe positionering en huisstijl, maar bovenal een nieuwe positionering die het merk weer in het hart van de organisatie heeft gezet’, aldus Stein.
Intern waarmaken
In zijn bericht kijkt hij terug op de afgelopen jaren. Hij noemt de samenwerking met collega’s en partners inspirerend en spreekt van een periode vol energie en fundamentele gesprekken. De merkbelofte van ABN Amro moest volgens hem niet alleen extern zichtbaar zijn, maar vooral intern worden waargemaakt. ‘In mijn optiek is een goede merkbelofte iets wat je dóet, niet iets wat je roept.’
Stein werkte eerder bij Vattenfall, waar hij drie jaar lang directeur customer strategy and brand was. Daarvoor bekleedde hij diverse marketingfuncties bij Nuon. Wanneer zijn nieuwe adviespraktijk van start gaat, is nog niet bekend. Wel geeft hij aan dat hij in gesprek wil met organisaties die hulp zoeken bij het versterken van hun merk vanuit maatschappelijke doelstellingen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu