Overslaan en naar de inhoud gaan

Stijn Mentrop (McDonald’s) wint titel CMO of the Year 2025

Emily van Waardenburg van Praxis sleept de award Future CMO of the Year binnen.
Stijn Mentrop en Emily van Waardenburg
Stijn Mentrop en Emily van Waardenburg
Stijn Mentrop en Emily van Waardenburg
Stijn Mentrop en Emily van Waardenburg

Stijn Mentrop – Huliselan (McDonald's) is de winnaar van de titel Adformatie CMO of the Year 2025. Hij werd door de jury gekozen uit vijf finalisten. Zijn uitverkiezing werd bekendgemaakt op de jaarlijkse CMO Day, die vandaag plaatshad in De Koepel in Haarlem. Mentrop volgt Kruidvat-CMO Brenda Smith op, de winnaar van vorig jaar.

Stijn Mentrop is sinds 2022 werkzaam bij McDonald’s Nederland en eindverantwoordelijk voor marketing, digital & insights. Hij vormt samen met de managing director en cfo het zogeheten core leadership team en stuurt een multidisciplinair team aan van 21 marketeers en data-analisten.

De jury prijst de ontwikkeling die McDonald’s onder zijn leiding doormaakte, waarbij naast consumententrends de maatschappelijke verantwoordelijkheid centraal staat.

De leiderschapsstijl van Mentrop draait om open communicatie, het delen van visie en het stimuleren van eigenaarschap. ‘Als leider ben je een voorbeeld voor je mensen', zegt hij. 'Je moet laten zien waar je in gelooft en mensen uitdagen om zelf verantwoordelijkheid te nemen en ze te laten voelen dat je ze vertrouwt.’

Mentrop laat een indrukwekkende selectie finalisten achter zich. Uit een zogenoemde consideration list van 14 CMO's selecteerde de jury naast Mentrop vier CMO’s voor de eindstrijd. Dat zijn op alfabetische volgorde: Marjolein Vendrig (Bever), Josha Jansen (Marie-Stella-Maris), Leo Hensen (Odido) en Cor Jansen (Utrecht Marketing).

Future CMO of the Year 2025: Emily van Waardenburg (Praxis)

Tijdens CMO Day werd ook de Future CMO of the Year gekozen. Na de eerste juryronde waren er twee finalisten over: Cato Sampers van Lidl en Emily van Waardenburg van Praxis.

Cato Sampers dankte haar finaleplaats aan haar rol bij een een nieuwe strategie voor de campagnes van Lidl, die meer opvallen én beter werken. Dankzij haar aanpak haalde Lidl het hoogste marktaandeel en klantenrecord ooit.

Ondanks deze indrukwekkende prestatie ging de titel naar Emily van Waardenburg. Zij gaf volgens de jury 'een frisse draai aan het merk' Praxis met de campagne Van grijs naar groen, waarmee ze verduurzaming dichtbij en haalbaar maakte. Ze boekte mooie resultaten: meer merkvoorkeur, hogere bekendheid en een sterkere positie op duurzaamheid.

Daarnaast zorgde ze voor vernieuwing door het stoppen met de papieren folder en de komst van een slimme AI-tool in de Praxis-app.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in