Action is uitgeroepen tot ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands 2025-2026’. De winkelketen ontving daarnaast de titel ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’. In totaal deden 49 retailers mee aan de verkiezing. De prijsuitreiking vond donderdag plaats tijdens het jaarlijkse ABN Amro Retailer of the Year-gala bij Liemès in The Wall in Utrecht.
De titel ‘ABN Amro Webshop Awards the Netherlands’ ging naar Bol. Aan de verkiezing namen ruim 200.000 consumenten deel, die hun favoriete retailers beoordeelden op uiteenlopende aspecten van service en klanttevredenheid. De prijsuitreiking vond dit jaar voor de 23e keer plaats.
Op 5 september waren al de winnaars van de categorieprijzen bekendgemaakt. Zij maakten kans op de overalltitels, waarbij Action en bol. uiteindelijk als beste werden beoordeeld. Naast de publieksprijzen zijn ook vakprijzen uitgereikt. Het managementteam van Dille & Kamille werd verkozen tot ‘ABN Amro Retail Managementteam of the Year 2025-2026’, terwijl de ‘ABN Amro Sustainable Retail Award’ naar Appel & Ei ging.
Volgens Henk Hofstede, sector banker retail bij ABN Amro en juryvoorzitter van de duurzaamheidsprijs, bieden de verkiezingen waardevol inzicht in de waardering van consumenten voor retailers. ‘Deze verkiezingen geven inzicht in hoe de dienstverlening van retailers wordt gewaardeerd en hoe bedrijven en hun medewerkers daarbij het verschil kunnen maken.’
Hofstede benadrukt dat ABN Amro sinds 2012 sponsor is van de verkiezingen om ontwikkelingen in de sector te kunnen volgen en retailers te ondersteunen bij thema’s als digitalisering en verduurzaming van bedrijfsmodellen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu