Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse verkoop van premium Samsung-smartphones piekte in week met livestreams door creators

Livestreams van ingehuurde creators verhoogden de verkopen van Galaxy S25-telefoons, stelt GoSpooky op basis van een kortingscode.
gospooky samsung
Zo zag de stream eruit voor kijkers
© Aangeleverd
gospooky samsung
Zo zag de stream eruit voor kijkers
© Aangeleverd

Gesponsorde livestreams van online creators kunnen de verkoop van aangeprezen producten flink stuwen, weten we van buitenlandse cases. Dat concept werkt ook in de Benelux, stelt bureau GoSpooky op basis van werk voor Samsung. Vier livestreams voor de Galaxy S25-smartphoneserie leidden in die uitzendweek tot 76 procent hogere Nederlandse verkoopcijfers, luidt de conclusie. In België lagen de verkoopcijfers 23 procent hoger.

Speciale kortingscode

Die flink hogere verkopen zijn afgezet tegenover een reguliere verkoopweek zonder activatie, verduidelijkt Liam Tjoa, ceo van GoSpooky desgevraagd. Hij kan de cijfers terughalen uit Samsungs-data aan de hand van een kortingscode (‘LivestreamS25BE’) die benoemd werd in de livestreams. Die livestreams vonden plaats op TikTok, YouTube, Instagram en Twitch.

Samsung en GoSpooky schakelden verschillende creators in Nederland en België in voor de livestreams, waarin de Galaxy S25-smartphoneserie werd uitgelicht. Zo was er aandacht voor gaming en andere technische functies, geheel in stijl van de creators. Zij streamden vanuit huis of ‘het Samsung-huis’ in Amsterdam.

Kijktijd van 61 seconden

De livestreams hadden als doel de bekendheid en verkoop van de S25-toestellen aanjagen, met name onder Gen Z en millennials. Dat is gelukt, verkondigt GoSpooky trots. Het bureau deelt er de nodige cijfers bij, zodat vakgenoten zelf kunnen oordelen. De vier verschillende livestreams zijn totaal ruim 267 duizend keer bekeken, met een gemiddelde kijktijd van 61 seconden.

Het totale aantal impressies van de creator-activaties bedraagt 24,6 miljoen, waarvan 6,99 miljoen in de opbouwfase via teasers en 17,6 miljoen achteraf via onder meer Instagram Stories en video’s met content achter de schermen om te blijven communiceren over de kortingscode. Ook na afloop van de livestream

Wereldwijde marketingpush

Samsung ondersteunde de creator-activaties ook met een serieuze 360graden-online-campagne. Die 360graden-campagne maakte deel uit van de brede marketingpush rondom de lancering van de smartphones. Zo werd er in de periode voor de creator-livestreams al 10 procent korting gegeven bij aankoop via de Samsung-webwinkel, en stuntten sommige webwinkels of providers destijds met eigen kortingen of gratis gadgets bij aanschaf van een Galaxy S25.

De Zuid-Koreaanse techreus deelt geen harde Nederlandse verkoopcijfers, maar de nieuwste kwartaalcijfers laten in ieder geval zien dat de S25-telefoons internationaal beter verkopen dan de S24-serie vorig jaar. (Ook) op wereldwijd niveau werkt de marketingpush dus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in