
Socialmedia-app BeReal schotelt nu ook advertenties voor aan zijn Nederlandse gebruikers. Het bedrijf werkt hiervoor samen met WebAds. Via die samenwerking kunnen zowel lokale als internationale merken reclames vertonen aan Nederlandse appgebruikers.
Wie BeReal niet kent: via de app stuur je één keer per dag een foto naar andere gebruikers. Niets meer, niets minder. BeReal bestaat al jaren en had net zo lang geen enkel verdienmodel. Dat veranderde in juni vorig jaar, toen de Franse eigenaren de app voor 500 miljoen euro verkochten aan een eveneens Franse videogame-uitgever. De nieuwe eigenaar gaf meteen aan advertenties te willen implementeren om BeReal op de lange termijn winstgevend te maken.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDie advertentiestrategie startte al een maand na de overname, en werd in april ook uitgerold naar de Verenigde Staten. Nog in dezelfde maand is Nederland aan de beurt. Dat heeft een reden, stelt het socialmediabedrijf. Nederland hoort samen met de Verenigde Staten, Japan en Frankrijk tot de kernmarkten van BeReal, met hoge gebruikersactiviteit. Zo opent meer dan vijftig procent van de gebruikers in Nederland de app minimaal zes van de zeven dagen per week.
Netflix en Apple als adverteerders
Marktonderzoekers gaven vorig jaar aan dat BeReal destijds vijftig miljoen actieve gebruikers had. Dat aantal gebruikers groeide destijds al anderhalf jaar niet meer, stelden onderzoekers. BeReal zegt zelf nu meer dan veertig miljoen maandelijks actieve gebruikers te hebben. Die gebruikers kunnen in steeds meer landen reclames tegemoet zien, onder meer van Crocs, McDonald's, Nike, Apple, Amazon en Netflix.
Twee advertentieformats
In Nederland gaat het om twee advertentieformats. De zogeheten In-Feed Ads verschijnen in de dagelijkse tijdlijn van BeReal-foto's, volgens het bedrijf 'met gebruik van de kenmerkende camerastijl van het platform'. De tweede advertentiemogelijkheid is een Takeover, waarbij een merk in de app '100 procent share-of-voice krijgt en een volledige dag exclusief zichtbaar is'.
BeReal vraagt adverteerders met interesse om minimaal 10.000 dollar uit te geven om contact op te nemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee