Merkstrategie / 2 JULI 2025, 14:13:52 De Renault 5 E-tech: geen revolutie, wel een hele leuke evolutie NIEUW PRODUCT. GELUKT? In deze rubriek beoordeelt Hubert van Wensen nieuwe producten.
Premium Campagnes / 2 JULI 2025, 13:42:36 Nieuwe beweging Veggies First moet Nederlander motiveren om meer groente te eten Het initiatief richt zich als eerste op jongeren die wel gezonder willen eten, maar dat in de praktijk nog niet doen.
Premium Bureaus / 2 JULI 2025, 10:21:28 Het vak over magere Nederlandse score in Cannes: 'We hebben lef, daar ligt het niet aan' Wanneer gaan we nu eens meer winnen op het prestigieuze reclamefestival? Vijf topcreatieven delen hun visie.
Premium Bureaus / 1 JULI 2025, 20:11:29 Oud-medewerker reageert op GUT-zaak, The Valley 'in gesprek' met Hertog Jan Ook zou er een grafiek uit een eerdere casefilm onjuist hergebruikt zijn.
Premium Campagnes / 1 JULI 2025, 07:23:20 Sire-campagne richt zich met zwarte humor op senioren: ‘Je bent nooit te oud om te leven’ Alfred International tekende voor de campagne tegen vooroordelen over ouderen.
Premium Bureaus / 30 JUNI 2025, 15:24:20 Cannes Lions trekt Grand Prix terug vanwege AI-manipulatie Het Braziliaanse bureau DM9 en huishoudmerk Consul hebben de jury misleid. GUT Amsterdam ligt ook nog altijd onder vuur.
Campagnes / 30 JUNI 2025, 12:09:02 VodafoneZiggo lijkt weer voor de aanval te kiezen en de start stemt hoopvol CAMPAGNEPRAAT | Het panel is positief, maar kritisch: 'Goed, leuk, grappig, maar niet heel onderscheidend.'
Premium Bureaus / 27 JUNI 2025, 15:18:01 GUT Amsterdam geeft summier statement na ophef rond gewonnen Leeuw Het bekritiseerde bureau reageert wel, maar niet op de inhoud.
Premium Bureaus / 26 JUNI 2025, 22:20:44 Forse kritiek op Cannes-winnaar GUT Amsterdam vanwege Hertog Jan-case Het bureau heeft de case ingezonden en won goud, maar de vraag is of dat wel terecht is.
Premium Artificial Intelligence / 26 JUNI 2025, 16:32:25 DPG Media biedt adverteerders AI-tools in selfservice-platform Ad Manager Online campagnes kunnen met Ad Manager+ sneller worden gelanceerd en automatisch worden geoptimaliseerd voor een hoger rendement, stelt DPG.
Premium Campagnes / 26 JUNI 2025, 15:46:26 Hoe leeftijdsdiscriminatie in reclame de markt beperkt In reclame verouderen vrouwen niet—ze verdwijnen (of ze zitten in een trapliftcommercial). Kiona de Vries over de obsessie met jeugd.
Premium Campagnes / 26 JUNI 2025, 12:47:55 Bewoners van de Amsterdamseweg krijgen het zuur van Kesbeke Tafelzuurmerk trakteert in PR-actie aan mensen buiten hoofdstad voor 750-jarig bestaan Amsterdam.
Premium Campagnes / 26 JUNI 2025, 12:21:33 Holie’s lanceert Sugar-Score en trapt online campagne af tegen verborgen suikers De Sugar-Score is een online tool die boodschappers moet helpen navigeren in het supermarktlandschap om suikerarme keuzes te maken.
Premium Bureaus / 24 JUNI 2025, 20:37:38 Transavia kiest DDB Amsterdam na uitgebreide pitch De vliegtuigmaatschappij stapt over van Persuade. De pitch liep al sinds vorig najaar.
Premium Artificial Intelligence / 24 JUNI 2025, 15:19:56 'In een wereld vol standaard-AI-content moeten merken opnieuw leren zich te onderscheiden' De inzet van AI is meer dan een speeltje en vereist strategie en slim bouwen. Twee bureaus en hun visie over AI in campagnes.
Premium Campagnes / 24 JUNI 2025, 13:33:47 Uitgelaten Mark Rutte schalt bij inspectie Navo-top door de zaal: 'Jazeker, de Hypotheker' Secretaris-generaal van de Navo grijpt voor de camera's terug naar collectief reclamegeheugen
Premium Campagnes / 24 JUNI 2025, 07:31:13 Nieuwe campagne BrandMR (Brandmeester) wil juridische twijfels wegnemen met waargebeurde klantverhalen De campagne draait om waargebeurde klantverhalen, ondersteund door beeldmateriaal uit echte casussen. Medianauts en team5pm droegen bij.
Campagnes / 23 JUNI 2025, 12:47:36 Engie kiest voor braaf, terwijl de markt schreeuwt om bravoure CAMPAGNEPRAAT | Volgens Krouwel & Bol moet de energieleverancier voor de gewenste emotionele connectie wel meer lef laten zien.
Premium Bureaus / 23 JUNI 2025, 07:05:00 VodafoneZiggo kiest Indie na uitgebreide pitch en lanceert campagne 'Oh Yeah' De telecommer stapt hiermee over van WPP. De nieuwe merkcampagne draait om kleine 'Oh Yeah'-momenten.
Premium Merkstrategie / 23 JUNI 2025, 07:00:00 Nieuwe campagne Specsavers behoudt de humor, maar met een nieuwe lading Na decennialang ‘Was nou maar naar Specsavers gegaan’, kiezen Specsavers en bureau Alfred nu voor een aanvullende campagne. Een interview.