3 vragen aan Reinier Steures

De strategy director van Natwerk probeert in Cannes voor de inhoud te gaan.

Door welk werk werd je weggeblazen en waarom?

Zelden heb ik echt goede sprekers gezien. Wel grote namen. Of hoge piefen die een bureaupresentatie houden. Niet echt wegblaasmateriaal. 

Wat wel echt grappig was, was toen Kanye West opperde om het hele internet te deleten en vervolgens samen met Spike Jonze alles te cureren omdat er te veel troep online stond… JA, Kanye, let’s do it. 

Enige uitzondering is het bureau Mother NY. Daar werd ik twee jaar achter elkaar heel blij van. Niet je bureau verkopen maar gewoon een goed, inspirerend en amuserend verhaal vertellen.

Welke zakelijke / professionele slag heb je daar geslagen?

Ik zat twee jaar geleden zelf in een panel (met mensen van o.a. Droga5) dat is toch best zakelijk?! Omdat ik mede-oprichter ben van RA*W, mocht ik praten over talent opleiden en begeleiden; nog steeds (letterlijk) een ondergeschoven kindje in de reclame. Daarnaast heb ik in de jaren dat ik met RA*W meeging de grootste reclamemensen gesproken in de masterclasses die we zelf organiseerden. Inspirerend, leerzaam en veel leuker dan de sessies in het Palais. 

Vorig jaar stopte ik trouwens de beslissende penalty tegen Spanje in de finale van het WK standvoetbal voor reclameteams waardoor we wereldkampioen werden. Dat is dan weer behoorlijk professioneel...

Waar gáát Cannes (niet) over?

Over werk?
Je moet echt je best doen om het over de inhoud te hebben. Er is zoveel feest, small talk en ander vermaak (vorig jaar zag ik jongens op het strand voetballen of hun leven er vanaf hing), dat je echt je best moet doen om inspiratie op te doen. Maar tussen alle borrels, baguettes en braggadocio door is er natuurlijk altijd wat te vinden. Natwerk is er daarom ook zeker weer bij dit jaar. Want zoals ;You just have to know where to look&;

Meer lezen over Cannes? Bekijk ons .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie