Premium

Dit zijn de grootste FMCG reuzen van de wereld

6 gigantische feiten over de grootste multinationale ondernemingen op het gebied van voedingsmiddelen, persoonlijke verzorging en schoonmaakartikelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Amerikaanse “The Illusion of Choice”-chart (afbeelding) maakte onlangs inzichtelijk dat bijna alle producten in onze winkelwagen van slechts een handvol multinationals afkomstig zijn.   Johnson&Johnson, Kellogg&;s, Nestlé, Danone, Kraft/Mondelez, General Mills, Coca Cola, Pepsico, P&G en Unilever zijn tevens (deels) eigenaar of partner van veel andere FMCG-netwerken. 

Tijd voor enkele facts: 

  • Aantal werknemers wereldwijd: Pepsico 274.000, Nestle 333.000, Unilever 177.000, General Mills 41.000 Coca Cola 72.000, Procter & Gamble 127.000, Danone 80.000, Johnson&Johnson 128.000, Kraft/Mondelez 100.000, Kellogg&;s 32.000.
  • Marketingbudgetten wereldwijd: Unilever €6,43 miljard, Coca Cola € 2,95 miljard, 
  • Merkwaarde (in $): Coco Cola 168.7 miljard, Proctor & Gamle 217 miljard,  Nestle 200 miljad, Pepsico 126 miljard, Nestle 239.5 miljard, Johnson& Johnson 277 milard
  • Aantal klanten wereldwijd: Unilever 2 miljard, P&G 4,8 miljard, 
  • Aantal merken per multinational Nestle 8.000 merken, Unilever 400 merken, Proctor & Gamble 300
  • Forbes Most Value brand:   Coca Cola , Kraft , Kellogg&;s ,  Nestle , P&G , Johnson&Johnson

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie