De Limburger vindt het logo van L1 te veel op eigen beeldmerk lijken en eist in kort geding dat het wordt aangepast. Maakt dat kans?
Woordmerken of gewoon een afbeelding van strepen of stippen met zwarte lijnen.
Wie heeft de copyright van een schilderij gemaakt door een dier?
Een regenjas, wat sokken en 15 hoodies van het luxemerk in zijn koffer. Toch komt deze man ermee weg. Hoe zit dat?
Het Europese merkenbureau EUIPO weigert het te gewone hoofd van de Volendammer merkbescherming te geven.
Het beeldmerk lijkt als twee druppels water op het logo van Xiamen.
Het Amerikaanse reclamebureau X Social Media heeft op 2 oktober bij de rechtbank in Florida een rechtszaak aangespannen tegen X.
Hart tegen Hart. Belgisch kunsttijdschrift verzet zich tegen nieuwe naam en logo van De Hermitage Amsterdam. Dit heeft een groot probleem.
Serena Williams, Ronaldo, Michael Jordan, ze zitten allemaal in de outdoor-campagne van Surreal. ‘We didn’t check that with legal.’
Een slagzin registreren als merk? Bijna niet te doen, ziet Bas Kist.
De Oppositieafdeling van het Europese merkenbureau ziet het anders. Die vindt dit soort gehussel met bekende merken blijkbaar prima.
Merk Crisp krijgt voor zijn belangrijkste producten en diensten in Europa geen bescherming.
Henkel tekende met succes beroep aan bij het Benelux Gerechtshof
Eppla is een nieuw merk uit China voor smartwatches, tablets en earphones. Het grote Apple kon er niets tegen doen.
Shantanu ging de strijd aan met Instagram. Dat is lef hebben. Maar of het ook verstandig is kun je je afvragen.
De rechten op de merknaam Maradona zijn in handen van Sattvica S.A. Inc.
De conclusie van bijna een kwart eeuw juridisch touwtrekken is: H&M pleegt met twee strepen geen inbreuk op Adidas' drie strepen.
Het nadeel van een heel beschrijvende merknaam: het is zeer beperkt te beschermen.
Volgens de belastingdienst is het imago van Jackson 161 miljoen dollar waard. Zijn nabestaanden menen dat het om slechts 2105 dollar gaat.
Piepklein Noors IT-bedrijf voert logostrijd met Apple en krijgt gelijk van Europese merkenwaakhond: 'Dit is geen appel.'