Creatie & Campagnes

Digital Design Case: KLM’s iFly50

Redactie | 23 maart 2016, 6:05

50ste editie iFly Magazine gevierd met ultieme reisverzameling

Om de 50ste editie van iFly KLM Magazine te vieren, creëerde Born05 de ultieme reisverzameling met de 50 meest inspirerende reisbestemmingen, een digitaal koffietafelboek. Het design werd clean gehouden met een focus op de prachtige beelden. Beeld, geluid, motion en interactie zijn dusdanig op elkaar afgestemd dat er een meeslepend geheel ontstaat - voor je het weet heb je vliegtickets geboekt.

Sjors van Hoof, medeoprichter en creatief directeur van Born05: ‘Aan de transities tussen de pagina’s hebben we veel tijd besteed, wat een gaaf, vloeiend effect heeft opgeleverd. Gebruikers kunnen op sommige pagina’s extra content unlocken door de spatiebalk ingedrukt te houden (een button op de mobiele site).

&;Die content verschilt per bestemming, van audiotours en een 360-graden video tot artikelen, video’s en extra foto’s. De muziek onder de site is custom made door Massive Music.’

De website werd snel opgepikt en scoorde tot nu toe al ‘Site of the Day’ bij Awwwards, The FWA en CSS Design Awards.

Meer over de case:

Credits
Design en realisatie: Born05

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

Tip: to Dutch Digital Design! 

Check ook van Adformatie:

Meer over Dutch Digital Design in .

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dutch Digital Design