Dit zijn de beste brand activations van augustus

De maand waarin Instagram en streetart bij elkaar komen, een gezellige Zwitser mensen naar zijn huis krijgt en sporters nog steeds in vending machines kunnen worden gestopt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1. GRAUBÜNDEN TOURISM - THE GREAT ESCAPE

De Zwitserse regio Graubünden is een onontdekte parel. Om meer bezoekers naar het gebied te trekken werd een creatieve billboard-campagne bedacht. Reizigers op het station van Zurich kwamen via een livestream rechtstreeks in contact met een vrolijk bebaarde bergbewoner. Hij probeerde ze te verleiden tot snel een bezoekje aan het prachtige dorp Vrin, met succes. En de video ging de hele wereld over.

Bureau: Jung von Matt/Limmat

2. NIKE – INSTAPOSTERS

Deze zomer veroverde Nike de straten van Moskou met een innovatieve mix van social en guerrilla. Ze speurden Instagram af naar foto’s van sportende vrouwen en de gaafste foto’s kregen een nieuw leven als stencil art (waarvan de privacy issues vooraf werden afgetikt uiteraard). Dat motiveerde andere vrouwen om hun sportieve selfies te delen. Het resultaat: een lawine aan girl power-posts met Nike in de hoofdrol.

Bureau: BBDO

3. HEINEKEN – THE JONAH LOMU MACHINE

Wat gebeurt er als je een van de grootste rugbylegendes verstopt in een speelautomaat in een met sportfans volgeladen kroeg in Dublin? Heineken zocht het uit in deze feelgoodstunt ter promotie van zijn sponsorship van de Rugby World Cup 2015. Het is niet de eerste keer dat een merk een sportheld in een machine stopt, maar de uitvoering en het enthousiame van Jonah Lomu zijn wel erg leuk.

Bureau: Rothco

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2015 gekozen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie