Creatie & Campagnes

Dit zijn de beste brand activations van mei

BrandBase, blogger | 6 juni 2017, 10:12

De maand waarin de marathon zowel extreem snel als extreem langzaam werd gelopen en mensen even van tijdszone veranderen om voetbal te kunnen zien. 

1 Nike – Breaking2
Bureau: Wieden+Kennedy Portland

De apotheose van Nike’s baanbrekende Breaking 2-project vond plaats op het Formule 1-circuit van Monza. Het doel: de marathon lopen onder de magische grens van 2 uur. Hoofdrolspeler: olympisch kampioen marathon Eliud Kipchoge. Door hem te omgeven met de beste helpers, optimale omstandigheden en wetenschappelijke kennis moest de Keniaan geschiedenis gaan schrijven. Hij liep harder dan iemand ooit had gedaan op de marathon, maar kwam 25 seconden tekort om onder het record te duiken. Bij Nike kunnen ze toch tevreden zijn, want het project is een groot marketing- en PR-succes.

2 Baywatch – The Slow Mo Marathon
Bureau: Droga5 

In dezelfde week dat Nike zich stort op de marathon onder de 2 uur, gaat het er in Los Angeles een stuk relaxter aan toe. Om de nieuwe Baywatch-film te buzzen, werd daar ’s werelds eerste Slow Mo Marathon gehouden. De actie is een vette knipoog naar de met slow motion doorspekte opening van de iconische 90’s serie. Sterren uit de film ‘renden’ 300 meter zij aan zij met mensen die zich voor het event hadden aangemeld. Dat levert een video op die misschien wel leuker is dan de film zelf. 
 

3 Heineken – The Timezone
Bureau: Publicis

Heineken heeft al vaker het goede voorbeeld gegeven van hoe je sponsorship kunt gebruiken als brug naar coole advertising content met hoge viralpotentie. De recente Timezone-campagne uit Brazilie – waar veel Champions League-fans wonen - is er weer een. Omdat Brazilianen in een andere tijdzone leven, kijken ze vaak in de baas zijn tijd. In deze video worden twee voetbalfans ‘gesnapt’ terwijl ze op hun werk naar voetbal kijken. Wat lijkt uit te draaien op ontslag op staande voet, ontspint zich in een grappige challenge met goede afloop.

 

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2017 gekozen. 
 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Hans Veenman

(6 juni 2017, 21:09)
Heineken-chef Jean-Francois van Boxmeer maakt ook van die opdringerige "uw tv-avond wordt mede verpest door Heineken"- reclames en die bepaald niet 'cool' te noemen. Maar misschien helpt het als Van Boxmeer die ellende voortaan in een andere tijdzone uitzendt, waar alleen water is van de Atlantische of Grote Oceaan en niemand er last van heeft. Dat zou pas echt een goede afloop zijn. Maar ik vrees dat ze een dergelijke challenge bij Heineken niet aan kunnen.

Gerelateerde items beste brand activations

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs