Facebook en Twitter strijden om Second Screen gebruiker

Facebook en Twitter: het lijken twee totaal verschillende sociale netwerken, die niet in elkaars vijver zitten. Toch vechten beide social networks nu om dezelfde doelgroep: de TV kijker.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Begin deze week maakte en Facebook berichtte over nieuwe tools om relevante FB data tijdens tv programma's naar tv netwerken, zoals ABC, CBS, Fox, NBC, te sturen. Facebook lijkt hiermee een inhaalslag maken om Twitter van de 2nd screen-troon af te stoten.

Ondanks dat uit na voren komt dat 87% van de tv kijkers wel eens een bepaalde vorm van second screening hanteert is het daadwerkelijke actieve gebruik nog vrij beperkt. Beide sociale netwerken kunnen door hun second screen mogelijkheden wel een stuk dichter bij de enorme TV advertentiebudgetten komen. Twitter en vooral Facebook trekken momenteel een aanzienlijk deel van de digitale budgetten naar zich toe, maar digital vervult echter nog geen kwart van de totale advertentie uitgaven. Het aanraken van deze televisie advertentie budgetten is voor deze social networks een welkome aanvulling.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie