Creatie & Campagnes

Peet de parkeerwachter & spuwende jammere dampende kapsoneslijers

Kari-Anne Fygi, redactie | 6 januari 2014, 15:55

Ze hebben niet een heel positief imago: de parkeerbeheerjongens en -meisjes van het Amsterdamse Cition die parkeerboetes onder je voorruit plakken.

Het moet natuurlijk wel gebeuren, parkeerboetes uitdelen. Maar nog beter is als je de boetes kunt voorkomen.

Cition vroeg bureau Big Shots te helpen met hun imago. Het bedrijf merkte dat mensen problemen hadden met het nieuwe kentekenbeleid: men moet tegenwoordig zijn kenteken verplicht invoeren bij de parkeerautomaat. 

Elian Wils, chief creative en oprichter van Big Shots: ‘Dat vonden we een erg leuke uitdaging voor zo&;n klant, zeker omdat ze ons de vrijheid gaven en bereid leken te zijn om een risico te nemen.’

Big Shots bedacht een video en site (er kwam geen mediabudget aan te pas) en Peet de parkeerwachter ging volgens Wils .

Het idee is eigenlijk simpel: Peet helpt je je kenteken te onthouden. Tik ‘m maar eens in op .

Ezelsbrug-o-matic

Enkele resultaten van Peets ezelsbrug-o-matic:

89 Heerlijke jeukende lee towers

26 kromme nietsnutten

 

De site genereerde ruim 135.000 ezelsbruggetjes en diverse media pakten het op.

Wils: ‘Zo stond Peet afgelopen vrijdag ineens op de voorpagina van Het Parool.’

 

 

 

 

 

 

 

Over de auteur

Kari-Anne Fygi
Journalist, blogger, eindredacteur van Tijdschrift voor Marketing & Adformatie (Adfo Groep). Lees meer over Kari-Anne Fygi

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar

Gerelateerde items Big Shots Ken je Kenteken Cition

Meer in channel Creatie & Campagnes

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs