Creatie & Campagnes

Rotterdam populair decor voor reclame

Gastblogger | 4 juli 2016, 17:02

Naast toeristen, ondernemers en huizenjagers, weten ook reclamemakers Rotterdam te vinden.

door Matthijs Haagsman*

De populariteit van de Maasstad neemt de laatste jaren toe. Na vermeldingen in The New York Times en Lonely Planet groeit Rotterdam niet alleen als toeristische trekpleister, maar ook als vestigingsstad voor nieuwe bedrijven en bewoners. Zelfs Amsterdammers verhuizen massaal naar de havenstad. Het valt mij op dat ook reclamemakers Rotterdam weten te vinden. Ik zie de stad steeds vaker voorbijkomen als decor voor campagnes en tv-commercials.

Een paar voorbeelden van afgelopen jaar:

Ben vloog over de Maas.

KPN ging een bakkie doen.

Vodafone testte het bereik in de Maastunnel.

ABN Amro zocht een droomhuis in, jawel: Rotterdam.

T-Mobile schiet de nieuwe campagne onder andere bij het Weena en de Luchtsingel.

AEGON gebruikt in de laatste tv-reclame zelfs een Rotterdams accent.

In de toekomst kan ik ongetwijfeld nog campagnes toevoegen aan dit lijstje!

* Matthijs Haagsman is Online Conversatie Manager (Chef Ophef) bij Etcetera en Content King bij Upcoming.nl.

Over de auteur

Gastblogger
Adfo Groep plaatst regelmatig interessante gastblogs over het vak. Wilt u ook een vakinhoudelijke bijdrage leveren? Neem dan contact op met de redactie (redactie@adfogroep.nl) Lees meer over Gastblogger

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar

Gerelateerde items Rotterdam Trend Decor

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs