Dit zijn de winnaars van de DDMA EMAS Awards 2023

Zo gaat Happy Horizon er met de titel 'Battle of the Agencies' vandoor met een e-mailcampagne voor Amnesty International.

T-Mobile wint in de categorie Design
Afbeelding: DDMA

T-Mobile, Thermen Resorts en Happy Horizon hebben prijzen in de wacht gesleept op de jaarlijkse Email Marketing Automation Summit (EMAS) van branchevereniging DDMA. Jisk Flikweert, specialist e-mailmarketing bij Saniweb, mag zich het EMAS Young Talent van het jaar 2023 noemen. We zetten de winnaars met categorieën op een rijtje.

T-Mobile pakt designprijs

De jaarlijkse prijs voor de e-mailcampagne met het beste Design is voor het tweede jaar op rij naar T-Mobile gegaan. Geen aanwijzing van een vakjury, maar live stemmen uit het publiek bepaalden de winnaar. Jasper Hoven van T-Mobile verklaart na het winnen: '[..] Het was zeker geen makkelijke strijd, met Koninklijk Theater Carré en Zwitserleven als goede tegenstanders. Ik ben blij dat het publiek en de jury onze technische en grensverleggende interactiviteit in onze campagne heeft gewaardeerd. Deze winst legt de lat hoog voor onze volgende eindejaarscampagne.'

Thermen Resorts en personalisatie

De beste e-mailcampagne met een focus op personalisatie kwam uit de koker van Thermen Resorts. De keten van wellnessresorts probeerde al een tijdje van zijn kortingsimago af te komen en gasten in plaats daarvan vaker te laten (terug)komen en meer te laten besteden. In e-mailmarketing gaat daarom meer aandacht uit naar de beleving van het dagje wellness. Zo ziet de gast in de e-mail voorafgaand aan het wellnessbezoek het weerbericht op de betreffende datum voor de gemeente waar het resort gevestigd is. De vakjury vindt dat Thermen Resorts 'met deze nieuwe klantreis laat zien dat de offline ervaring als goede basis kan dienen voor online. Het Thermen Resorts-gevoel wordt op een gepersonaliseerde manier overgebracht in de nieuwe e-mails, gebruikmakend van de beschikbare data.' 

Ronald Spoler reageert namens Thermen Resorts: ‘Dit is een prachtige beloning voor ons vanuit marketingperspectief. Ontzettend mooi om te zien dat de stappen die we hebben gezet om van ons kortingsimago af te komen, worden gewaardeerd door de jury. En dat we met onze case met data tot goede resultaten zijn gekomen en daarmee echt iets hebben weten toe te voegen voor onze gasten; een extra stukje ontspanning in de beleving, wat het voor ons als team ook leuker maakt.’

Jisk Flikweert is eerste Young Talent

Voor het eerst reikte DDMA ook een prijs uit voor het beste jonge talent, dat de EMAS Young Talent 2023 kreeg. Jisk Flikweert, specialist e-mailmarketing bij Saniweb, mocht de prijs in ontvangst nemen. De leden vonden Flikweert op een positieve manier erg nuchter over zichzelf en het vakgebied, 'en bovenal iemand met een solide basiskennis die al aanzienlijke resultaten behaald heeft.' Flikweert reageerde inderdaad nuchter op de prijsuitreiking: ‘Ik ben heel blij dat ik binnen een korte tijd m’n weg heb kunnen vinden bij een grote organisatie als De Badenman. Heel tof dat de jury dit erkent en mij deze titel toebedeelt. Het geeft me enorm veel motivatie voor de toekomst. Ik hoop dat ik de komende jaren nog veel verder ga komen in het e-mailmarketingvak.’

Happy Horizon voor Amnesty International

Tot slot werd er op een uitverkocht EMAS 2023 (ruim vijfhonderd bezoekers) live de winnaar gekozen van de Battle of The Agencies. Aan die wedstrijd namen - na een selectie - Bikkelhart, Bureau Strak en Happy Horizon deel met de opdracht om een e-mailmarketingcampagne te ontwikkelen voor Amnesty International. De bureaus werd gevraagd om een e-mail te creëren die zoveel mogelijk donateursleden oplevert met een zo hoog mogelijke jaarwaarde. Oftewel, een campagne die Amnesty International zoveel mogelijk inkomsten oplevert. Een klus die Happy Horizon het beste klaarde, waarna de bureaugroep als winnaar werd uitgeroepen. 

Joep van Ham van Happy Horizon reageert: ‘Simplicity is key. Dat is wel gebleken. Heel mooi om te zien dat onze insights op het gebied van non-profit en e-mailmarketing de doorslag hebben gegeven in onze winst. Het verhaal van de klassieke Amnesty-brief is goed doorgekomen en dat zie je terug in de conversie. Tof om te zien dat dit genomen risico goed heeft uitgepakt.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie