Domeinnaam Kobalt verkocht: ooit roemrucht mediabureau, nu kartbaan

Dentsu verkoopt de domeinnaam, opbrengst naar Fonds Gehandicapten Sport.

Dentsu heeft de domeinnaam kobalt.nl verkocht aan een onderneming die een elektrische kartbaan wil gaan exploiteren. De opbrengst van deze verkoop wordt verdubbeld en schenkt dentu aan Fonds Gehandicapten Sport.

Uniek

Daarmee gaat er definitief een streep door de naam Kobalt als mediabureau. In 2014 werd het bureau al opgeheven, maar dentsu had de domeinnaam nog altijd in bezit.

In oude vorm was Kobalt een mediabureau met aandeelhoudersconstructie en daarmee uniek. Vendex en Ahold richtten het bureau in de jaren zeventig op. Kobalt groeide in de jaren negentig uit tot het grootste mediabureau van Nederland en sloten onder meer
 ABN Amro en Heineken zich aan als aandeelhouder.

De klad

Vanaf 2004 kwam de klad erin en werd Kobalt doorverkocht aan verschillende eigenaren. In 2011 kwam het in handen van Aegis Media Nederland, het latere dentsu, als zelfstandig media-adviesbureau. In 2014 werd Kobalt geïntegreerd in Carat (dentsu).

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Steven Pieneman
ik zie dat de komkommertijd is aangebroken...
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie