Premium

GVB kiest O-bureau na ‘stevige bureaucompetitie’, Rituals verruilt Coebergh voor Glasnost

Welk bureau werkt voor welke klant, welk merk wisselt van bureau en wie wint welke pitch? We praten je bij over het laatste accountnieuws.

O-bureau wint pitch GVB

GVB kiest O-bureau na ‘stevige bureaucompetitie’

O-bureau, gevestigd in Utrecht, gaat aan de slag voor het GVB. Een 'uitgebreide aanbestedingsprocedure' ging hieraan vooraf. Desgevraagd laat het bureau weten dat er in de tweede ronde (strategie en concept) van de pitch vijf bureaus meededen, naast O-bureau zijn dat Open Now, Today Designers, Johnny Wonder en Brothers & Sisters Communication.

De aanbesteding werd afgelopen najaar uitgeschreven en kende meerdere rondes, waarna O-bureau uiteindelijk als beste uit de bus kwam. Rianne Engels, directeur O-bureau, spreekt over een 'stevige bureaucompetitie'. Engels meldt dat ze na de winst binnen een uur een felicitatie van 'een van onze mededingers' mocht ontvangen. 'Heel sportief!'

Het 'maatschappelijk betrokken communicatiebureau' O-bureau, dat dit jaar 30 jaar bestaat, werkt naast GVB voor klanten als Schuldhulpmaatje, Universiteit Utrecht en de Borstkankervereniging. Het openbaarvervoerbedrijf werkte in het verleden met bureaus als MediaMonks en The Oddshop, het is niet duidelijk of deze samenwerking nu is stopgezet.

Omoda kiest na pitch voor M2Media

Omoda heeft na een 'grondig pitchproces' gekozen voor een samenwerking met mediabureau M2Media, dat verantwoordelijk wordt voor de mediastrategie, -planning en -inkoop van de fashionretailer. Aan de mediapitch deden in totaal vier bureaus mee. De pitch werd begeleid door Henk Plessius (FMA Nederland) en Ingeborg van der Giesen (freelance mediaspecialist). De bureaus Coopr en Positive, net als M2Media onderdeel van Candid, worden in de samenwerking aangesloten op het gebied van PR en content.

IDTV+ aan de slag voor AGF-leverancier Van Gelder

Na een 'uitgebreide verkenningsperiode' heeft AGF-leverancier Van Gelder gekozen voor IDTV+ als partner voor zijn marketingcommunicatie-activiteiten. IDTV+, het contentbureau van tv-producent IDTV, gaat aan de slag met een contentstrategie voor de komende jaren.

Van Gelder is 'de volledig gerobotiseerde grootleverancier' voor onder meer horecaketens Loetje en Van der Valk en chef-kok Niven Kunz. Het is voor het eerst dat Van Gelder voor zijn marketingactiviteiten met een bureau samenwerkt. De leverancier laat onvermeld met welke andere bureaus het heeft gesproken in de verkenningsperiode.

Glasnost doet PR voor Rituals in Benelux

Glasnost gaat Rituals ondersteunen met zijn pr-strategie, influencermarketing en merkactivaties in de Benelux 'aan de hand van (her)lancering van verschillende productlijnen'. Rituals werkte vorig jaar al samen met Glasnost voor een project waarin een reeks events in Rituals-vestigingen in Nederland en België zijn opgezet, aldus het cosmeticamerk.

Een pitch ging aan de keuze voor Glasnost vooraf. De samenwerking met pr-bureau Coebergh, waar Rituals hiervoor zat, is hiermee stopgezet. 

Abovo Maxlead aan de slag voor Fairphone

Fairphone kiest voor Abovo Maxlead als zijn vaste mediabureau voor de komende twee jaar. De van origine Nederlandse elektronicaproducent hoopt hiermee te groeien in binnen- en buitenland. Het bureau heeft voor het merk een Europees plan met een lokale aanpak voor Nederland, Duitsland en Frankrijk gepresenteerd. Ronald van Harten, head of marketing Fairphone, over de pitch: 'Natuurlijk kijk je naar rationele argumenten, zoals het mediaplan, maar voor ons is de mindset en klantgerichtheid ook belangrijk. Abovo Maxlead heeft ons op al die vlakken overtuigd.'

Fairphone werkt voor zijn pr- en marketingactiviteiten samen met Coopr.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie