Amaru, een nieuw bureau onder de vlag van Ace, publiceert een whitepaper over technologie en cultuur. In de whitepaper wil het eigenzinnige bureau belangrijke trends en inzichten rondom consumentengedrag duiden, om zo 'een frisse kijk te bieden op de toekomst van merken en de creatieve industrie.'
Interviews
Amaru is in maart dit jaar van start gegaan om als nieuw bureau ondervertegenwoordigd talent een kans te geven in de reclame-industrie. Adformatie publiceerde destijds een interview met de general manager en community manager.
Voor zijn eerste whitepaper heeft Amaru gesproken met 'opinieleiders en besluitvormers uit de community, cultuur en communicatie.' De opgedane inzichten zijn verwerkt in een 37 pagina's tellend rapport dat zich kenmerkt door zes bevindingen.
Zes bevindingen
Zonder het hele rapport met de bevindingen samen te vatten zijn die zes pilaren volgens Amaru zelf;
-
De opkomst van ‘culture 3.0’: van massacultuur naar micro-communities.
-
De noodzaak om te werken met ‘cultural opinion leaders’ om als merk authentieke verbinding aan te gaan.
-
De ‘phygital future’: de verschuiving van een tweedimensionale naar een driedimensionale storytelling.
-
De noodzaak voor merken om culturele waarde te verkiezen boven commerciële waarde om relevant te blijven.
-
Het begrijpen van en co-creëren met meta-communities om geloofwaardigheid te genereren als merk.
-
De toekomst van de agency: de meta-agency waarbij creativiteit in dienst staat van de samenleving.
Geïnteresseerden kunnen de whitepaper hier downloaden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!