Premium

Becel wil met nieuwe campagne met fitte 50-plussers imago boomers verbeteren

Botermerk met actieve ouderen terug naar de 'kernbelofte': een sterk hart.

Er wordt nog veel te negatief aangekeken tegen ouder worden, vindt Becel.

In de nieuwe campagne van Becel die vandaag wordt uitgerold, gaat het botermerk naar eigen zeggen terug naar de kernbelofte: een sterk hart. Met de commercial wil Becel het negatieve imago van 50-plussers omdraaien, zegt Thijs Bontje van het Amsterdamse bureau N=5, dat de campagne heeft ontwikkeld.

Uitgangspunt van de nieuwe campagne zijn ouderen die volop in het leven staan. Een opa van 65 die zijn zwemdiploma haalt om met zijn kleinkinderen te kunnen zwemmen, staat centraal in de eerste commercial. 

'Negatieve beeld omdraaien'

Bontje: 'Becel richt zich op een doelgroep van 50+, de boomers op e-bikes zeg maar. En dat negatieve beeld dat aan de plus van 50+, of zelfs al 40+ kleeft, gaan we met deze campagne omdraaien. Mensen zien er tegenop om ouder te worden. Rond je 40ste, 50ste, gaat je leven een nieuwe fase in. Ik zie ook om me heen dat steeds meer mensen dat spannend vinden en bijvoorbeeld daarom hun verjaardagen niet eens meer vieren. Maar de tweede helft van je leven, dat moet juist gevierd worden. Wij willen daarom juist de voordelen van ouder worden laten zien, want daar kleven ook veel positieve dingen aan. Ouderen zijn nog hartstikke actief en genieten vaak veel meer van het leven.'

Terug naar de kern

Marieke Bos, senior Marketing Manager van Becel, kan dat beamen. 'We willen een stukje purpose toevoegen: het conflict dat we allemaal hebben met ouder worden, ontstaat omdat we ook na ons vijftigste van waarde willen blijven en gezien willen blijven worden. Er zitten eigenlijk heel veel voordelen aan de tweede helft van het leven. De boodschap is inspirerend: er is nog heel veel om voor te gaan.'

Dat past perfect bij het merk Becel, zegt Bos. 'Want wij staan als merk voor goed voor jezelf zorgen. Daarom willen we mooie, oudere, mensen een podium geven die zelfverzekerd zijn en beter in hun vel zitten dan ooit. Ik ben heel blij dat we met N=5 de goede emotie hebben gevonden en terug zijn gegaan naar de kern van ons merk: het hart.'

De commercial is gebaseerd op een echt verhaal, dat onlangs op Twitter werd gedeeld. Ook voor de komende commercials zal er inspiratie worden gehaald uit echte verhalen van actieve 50-plussers. Bos: 'De boodschap van de campagne is eigenlijk: je bent zo oud als je je voelt. Het geeft ook het innerlijke kind goed weer'.

Plantaardig

Hoewel de insteek van Becel al sinds de vorige eeuw al 'zorg goed voor hart en bloedvaten' is, heeft het merk sinds 2017 campagne omgedraaid naar meer plantaardig. Bos: 'Je zag alleen in het laatste jaar dat dat stuk aan het zakken was. De reden dat de consument betaalt voor Becel, is omdat het goed voor het hart is. Maar we zaten zo op die 100 procent plantaardig, dat goed voor het hart naar achteren werd gedrukt. Om dat weer nieuw leven in te blazen en Becel op een meer emotionele manier neer te zetten, zijn we zijn daarom ook destijds van bureau geswitcht naar N=5. De nieuwe weg, terug naar de kern, verdiende een frisse blik.'

Credits: 
 
Becel: Lauren Tolond, Marieke Bos, Alex Hartevelt
Creatie: Thijs Bontje, Daniel te Lindert, Gabriela Nouws en Leon Ragetlie
Strategie: Bastiaan Weers, Jens Hellewaard  
Account: Monique Bergers, Mette Ouborg, Gonny Pullens Productie: Lotte de Rooij, Casper Reus Productiemaatschappij: Annomann
Regie: Jeroen Annokkeé
Muziekproductie: Dennis Kolen & Darius van Helfteren
Fotografie: Marie Wanders
Fotografie productie: Mrs Robinson
Media: dentsu X Netherlands, Dept
Onderzoek: Kantar  

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie