Bud vernieuwt iconische ‘Whassup’ commercial

Biermerk wil vrienden eraan herinneren in contact te blijven tijdens lockdown

Bud - Whassup - Together at a distance
Bud

Bud heeft de iconische ‘Whassup’ commercial vernieuwd om vrienden eraan te herinneren in contact te blijven met elkaar tijdens deze periode van sociaal isolement. De video van de bierbrouwer is vanaf vandaag te zien op de social media kanalen van Bud in Nederland. Met de video wil Bud vrienden eraan herinneren om verbinding met elkaar te blijven zoeken in deze moeilijke periode.

Together At A Distance

#TogetherAtADistance

In de video is de originele cast van de eerder uitgebrachte video te zien met opnieuw opgenomen audio. De video eindigt met de boodschap: ‘Bud Support Buds: Check In On Yours’. De campagne maakt gebruik van de hashtag #TogetherAtADistance en wil daarmee vrienden samenbrengen om elkaar te steunen, vanaf een afstandje.

Iconische commercial: Whassup?

De volgens Bud iconische commercial werd wereldwijd uitgezonden van 1999 tot 2002. De uitdrukking "Whassup?" werd een bekende slogan, die tot op heden nog steeds wordt gebruikt. Het biermerk legt uit  dat de commercial toentertijd gebaseerd was op een korte film waarin de personages tegen elkaar aan het praten waren aan de telefoon en op een komische manier “whassup?” tegen elkaar zeiden.

Deze korte film werd populair op filmfestivals en uiteindelijk maakte het biermerk Bud hier een commercial van. De commercial heeft verschillende prijzen gewonnen waaronder de Grand Prix van Cannes en de Grand Clio. In mei 2006 is de campagne ingewijd in de CLIO Hall of Fame.

Bud - Together at a Distance
Bud - Together at a Distance Bud

Vrienden 'zien'

Sjors van Drie, Sr. brand manager van Bud vertelt over de nieuwe commercial: 'Bijna iedereen heeft de manier waarop we leven en omgaan met elkaar moeten veranderen. Als Bud brengen we mensen graag samen, maar het is momenteel niet mogelijk om samen met je vrienden wat te drinken. Dat betekent alleen niet dat je je vrienden niet hoeft te zien.’

Rode Kruis

Volgens Van Drie sluit de vernieuwde commercial van Bud aan bij de initiatieven van AB InBev om bij te dragen aan de bestrijding van COVID-19. Vanaf het begin van de thuisisolatie in Nederland organiseert Bud wekelijks livestreams in samenwerking met online streamingplatform The Cloud Rave.

De bierbrouwer geeft aan dat mensen via de livestreams een virtueel feestje kunnen bouwen in het weekend, zonder de deur uit te hoeven. Bezoekers worden hierbij opgeroepen om te doneren aan het Rode Kruis. Bud verdubbelt de donaties die worden gedaan via dit platform.

Handgel & desinfectiemiddelen tegen Covod-19

Daarnaast maakte het biermerk eerder bekend dat zij huurkorting aanbieden aan horeca en wereldwijd hun brouwerijen inzetten om handgel te produceren. Dit heeft in Europa al geleid tot meer dan 100.000 liter aan desinfectiemiddelen.

Lees ookWereld zoek niet langer, Nederland heeft allang een vaccin

Volg het liveblog van Adformatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie