Hartstichting, KWF en Longfonds lanceren campagne 'Doei tabaksindustrie'

'De tabaksindustrie maakt producten bewust verslavend en is betrokken bij talloze onacceptabele praktijken. Dat moet stoppen.'

De Hartstichting, het KWF en het Longfonds lanceren de campagne 'Doei tabaksindustrie', met als doel het creëren een samenleving waarin de tabaksindustrie geen plek meer voor jongeren heeft. Tweederde (63%) van de Nederlandse jongeren tot 18 jaar is 'helemaal klaar' met de tabaksindustrie, blijkt uit de jaarlijkse Generatiemonitor van Gezondheidsfondsen voor Rookvrij.

Voorafgaand aan de lancering van het platform vond een teasercampagne genaamd ‘Bedankt voor het roken’ plaats via (D)OOH, bioscoop, online video en contextual targeting. Deze campagne had als doel de tabaksindustrie een gezicht te geven en verontwaardiging bij Nederlanders los te maken. Met het nieuwe ‘Doei Tabaksindustrie’ cancelen de genoemde partijen nu naar eigen zeggen de tabaksindustrie. De teasercampagne trok crossmediaal de aandacht via verschillende influencers en opiniemakers als Alexander Klöpping.

De online campagne is ontwikkeld door socialbureau Hammerfest in samenwerking met Het PR Bureau, WeFilm en Lama. Bekijk het platform hier.

Patricia van Rossum, communicatiestrateeg Gezondheidsfondsen voor Rookvrij: 'Dat veel jongeren zich nauwelijks bewust zijn van die verleiding maakt hen een makkelijk slachtoffer van de tabaksindustrie. De tabaksindustrie maakt haar producten bewust verslavend en is betrokken bij talloze onacceptabele praktijken. Dat moet stoppen. Met het platform Doei Tabaksindustrie willen we een beweging creëren voor iedereen die strijdt voor een maatschappij zonder tabaksindustrie.'

Guy Lokhoff, creative director Hammerfest: 'De tabaksindustrie is al zo lang een wezenlijk onderdeel van onze samenleving, dat we nooit hebben stilgestaan hoe bizar dat eigenlijk is. Met ‘Doei Tabaksindustrie’ maken we samen met jongeren een vuist en geven we alle initiatieven met hetzelfde doel – de tabaksindustrie stoppen – een podium via het platform.'

Bekijk de online video hieronder:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie