In november start het WK 2022 in Qatar. Voor veel supermarkten is de oranjekoorts een goede aanleiding om campagne te voeren. Maar, hoe pak je dat aan? Met Snollebollekes als aanvoerder, een speciale versie van het ultieme juichlied 'Links Rechts' als wapen én de juichcape als heldentenue, bracht Jumbo Supermarkten tijdens het EK 2021 heel Nederland in beweging.
Jumbo als supporter van de fans
Waar andere merken de sport sponsoren, werpt Jumbo zich op als supporter van de fans. Want de allerbeste fans ter wereld snakken na zeven jaar zonder EK of WK én een lockdown naar de sportzomer. En die fans kunnen wel wat support gebruiken. Met Snollebollekes als aanvoerder, een speciale versie van het ultieme juichlied ‘Links Rechts’ als wapen én de juichcape als heldentenue worden de superfans in de zomer van 2021 middels een creatieve multimediale campagne in beweging gebracht.
Impactvolle multimediale kick off
De campagne is groots afgetrapt via verschillende kanalen van DPG Media. In het AD, zeven regionale dagbladen (waaronder Tubantia en Brabants Dagblad), Volkskrant, Trouw en het Parool zijn paginagrote advertenties geplaatst om de spaaractie voor de juichcape onder de aandacht te brengen. Dit gebeurde ook online via een niet te missen HPTO op NU.nl en ADR.
Na deze impactvolle kickoff zijn opnieuw 1/1 advertenties ingezet in de dagbladen en een vervolg HPTO op NU.nl en ADR. De digitale campagne is verder uitgebreid met Xtra Social, Native Posts en inzet van Brand Stories.
Online branded content middels EK formats
In de volgende fase van de campagne is via AD.nl branded content ingezet middels drie EK formats: de Jumbo superfan quiz waarin de kennis over Oranje centraal staat, een videoserie over de superfans van Oranje en een videoserie waarin men op zoek gaat naar dé Oranjestraat van Nederland. Samen met Qmusic zorgden we verder dat heel Nederland klaar was voor het EK met de Oranje Opfriscursus waarbij luisteraars kans maakten op het Jumbo superfan pakket.
Daarnaast zijn via onze partner RTL/ AD Alliance verschillende TV spots ingezet. Door deze brede multimediale inzet is Jumbo direct herkenbaar als hét merk van de Oranjefans.
Fans krijgen plekje in campagne
De superfans die de juichcape aan hebben, worden vervolgens weer gebruikt in nieuwe campagne uitingen. Deze zijn uitvergroot in een speciale versie van de TV spot, op abri’s en via de eigen social kanalen van Jumbo. Deze social posts zijn vervolgens ook weer doorgeplaatst via Xtra Social en Brand Stories van DPG Media.
Benieuwd naar de resultaten? Lees verder op Grow!
Meer van dit soort inspiratie? Kijk snel op www.dpggrow.nl en volg DPG Grow op LinkedIn!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!