Premium

Heineken en Albert Heijn verloten 500 pratende bierkoelkasten

De 'Koude Kletser'-koelkast is exclusief te winnen bij Albert Heijn. Bart, de man van supermarktmanager Ilse, heeft 'm al.

De campagne-uiting van Heineken
Afbeelding: Heineken

Heineken en Albert Heijn hebben de handen ineengeslagen voor een ludieke campagne die samenhangt met het 150-jarig jubileum van het biermerk. Wie tussen 7 en 20 augustus een pack of krat Heineken koopt bij Albert Heijn en de bon inlevert in de winkel of dit online formulier invult, maakt kans op één van de vijfhonderd bierkoelkasten waar geluid uit komt. 

Biertje?

De speciale koelkast - compact van formaat en in het Heineken-groen - begroet de bierliefhebber met woorden die samenhangen met de jubileumcampagne van Heineken. In die onlangs gelanceerde campagne brengt Heineken een ode aan de vele verschillende woorden die wij met z'n allen gebruiken voor bier. Van een koude kletser en een pilsje tot een biertje en een goudgele rakker. De campagne is ontwikkeld en geproduceerd door Boomerang. Newslab tekent voor de pr. 

De campagnevideo rondom de Koude Kletser-bierkoelkast is hieronder te bekijken. De hoofdrol is weggelegd voor Bart, de man van Albert Heijn-supermarktmanager Ilse. Bart heeft de eerste Koude Kletser ontvangen.

De oplettende kijker herkent overigens een van de andere acteurs als Ferdinand Ormskerk, al bijna zes jaar de 'stem van' elektronicaretailer Coolblue op televisie en onlinekanalen. Ormskerk maakt ook vlogs en andere (social) content voor Coolblue

Jumbo en horeca

Heineken werkt rondom zijn 150-jarig jubileum niet alleen samen met Albert Heijn. Consumenten die deze weken bij concurrent Jumbo een pack of krat Heineken kopen, maken kans op een speciale barbecue. En horecabezoekers kunnen bij 'sommige Heineken-horecazaken' speciale viltjes tegenkomen met een qr-code. Via die qr-code komt de bezoeker op een actiepagina, waarop Heineken één koelkast verloot.

Walk-in fridge

Heineken en koelkasten zijn in de marketing geen onbekenden van elkaar. Velen herinneren zich de walk-in fridge-reclame uit 2009, waarin een man vol trots zijn walk-in-koelkast voor flesjes Heineken laat zien aan zijn vrienden. De commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, ging viral en werd genomineerd voor de glorieuze prijs CBS#1 Greatest Commercial of the World. Een jaar later verscheen een opvolger van de walk-in-fridge-reclame.

Hieronder is de originele reclame van Heinekens walk-in fridge terug te kijken.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie