Premium

Uitgestelde James Bond-film zou wedergeboorte Nokia inluiden

Product placement in ‘No Time To Die’, én aankomende commercial met Bond-babe Lashana Lynch voor nieuwe Nokia smartphone

Lashana Lynch als 00-agente Nomi - Nokia
HMD Global

HMD Global, het elektronicaconcern dat de licentie heeft op het merk Nokia, lanceert een nieuwe smartphone. Dat model wordt spectaculair onder de aandacht gebracht in een nieuwe commercial met een zeer hoge productiewaarde: ‘The Only Gadget You Will Ever Need.’ In de film en commercial is actrice Lashana Lynch als 00-agente Nomi te zien, mét Nokia en in de commercial mét de bekende Nokia-ringtone. Door het uitstellen van de James Bond-film vanwege het Coronavirus is ook de teaserfase tot de commercial die tot de wederopstanding van Nokia moet leiden uitgesteld.

Behind the scenes
Behind the scenes

Partnership

Een dergelijk ‘Bond-commercial’ is alleen mogelijk wanneer er een partnership is met de filmmaatschappij. Een ander onderdeel van dat partnership met de 25ste James Bond-film ‘No time to die’, is product placement van het nieuwe toestel. De première van de film 'No time to die' is uitgesteld tot november. De HMD Global campagne gaat vooralsnog op 8 maart a.s. internationaal van start met de lancering van de commercial. Het is nog onduidelijk wanneer de campagne in Nederland is te zien. 

Nokia 3310

De nieuwe Nokia smartphone, nu volgens eigen zeggen nog een 'mystery device', wordt onthuld op 19 maart. Dikke knipoog naar het verleden: andere Nokia-telefoons die in de James Bond-film te zien zijn gaan zijn, zijn de Nokia 7.2 en de Nokia 3310.

Lashana Lynch
Lashana Lynch HMD Global

Female power

De campagne gaat officieel op zondag 8 maart, op Internationale Vrouwendag, wereldwijd van start. Daar wil Nokia nog steeds een statement mee maken. Regisseur van de commercial, Amma Asante: ‘Ik voel me altijd aangetrokken tot projecten die vrouwen als sterk en intellectueel portretteren. Het campagnescript is zo geschreven dat Nomi gepositioneerd wordt als een sterke agente die niet bang is om het tegen de slechteriken op te nemen, met de nodige humor.

Juho Sarvikas, chief product officer bij HMD Global verteld over de keuze voor Bond: 'Er is geen cultureel erfgoed waarin technologie zo'n centrale rol speelt als in James Bond-films en dat is niet anders in No Time To Die.’

Credits:

Client: HMD Global

Creative Agency: Grey London

Creative Directors: Mark Fairbanks, Sue Higgs and Stephania Silveira

Agency Planner: Stephen Pirrie

Agency Account Team:

Sean Allen (Account Director)

Mark Rees-Weeden 

Holly McDavitt

Fusibi Sowemimo 

Agency Senior Producer: Thea Evely

Agency Assistant Producer: India Smith

Production Company: Pulse Films

Director: Amma Asante 

Executive Producer: James Sorton 

Production Company Producer: Shirley O’Connor

Production Manager: Ben Burdock 

D.O.P :Andrij Parekh

Production Designer: Neal Callow

Costume Designer: Jenny Beavan

Post Producer: Antonia Porter at Whitehouse Post

Editor: Russell Icke at Whitehouse Post

Colourist: Gareth Spensley at Molinaire

Post Executive Producer: Ian Berry at Untold Studios

Post Producer: Helen Tang

VFX Artist: Bruno Fukumothi at Untold Studios

Composer: Anne Chmelewsky

Sound Engineer: Sam Ashwell

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie