Marktplaats start campagne om tweedehands babyproducten een nieuw leven te geven

Nieuw is niet altijd beter, wil Marktplaats onder andere benadrukken.

Een still uit de campagne
Afbeelding: Marktplaats

Marktplaats start een crossmediale campagne om meer (aanstaande) ouders te overtuigen tweedehands babyspullen op het platform te (ver)kopen. Dat is volgens Marktplaats beter voor het milieu, je portemonnee en kan een leuk en nuttig gesprek opleveren. 

Spannend

Van box, traphekje en kinderstoel tot babywieg, commode en autostoeltje; je hebt als kersverse ouder waarschijnlijk nogal wat spullen nodig. Alles is natuurlijk nieuw te koop, maar gebruikte producten kopen is ook een optie. Dat kan onder andere op Marktplaats. En dat gebeurt dan ook massaal.

Waarom dan een campagne? Gregory Kukolj, chief marketing officer van Marktplaats, zegt: 'De kinder- en babycategorie zijn één van de populairste categorieën op ons platform, maar we weten ook dat (jonge) ouders het beste willen voor hun kind en het soms spannend vinden om tweedehands te kopen. Met de campagne proberen wij de ogen van ouders te openen en de verschillende voordelen te laten zien. Want nieuw is niet per se beter. Via Marktplaats kun je babyspullen een nieuw leven geven. Je vindt er een enorm aanbod, de gebruiksduur van de aangeboden producten is vaak kort, spullen zijn daardoor meestal nog in hele goede staat. Bovendien schaffen mensen vaak onnodig veel aan, waardoor veel spullen ongebruikt en onbenut blijven.'

Ouders helpen elkaar

Marktplaats start de campagne via tv, YouTube, sociale media, owned media en PR (earned). De doelgroep laat zich raden: jonge en toekomstige ouders. Het koop- en verkoopplatform legt een belangrijke rol weg voor video's waarin verschillende ouders elkaar bij het verkoopmoment helpen het product te leren kennen. Bijvoorbeeld over het inklappen van een kinderwagen en het opzetten van een campingbedje.

Eén van die campagnevideo's is hieronder te bekijken. (Tekst loopt door onder de video). 

Credits:

Marktplaats: Grietje Suijkerbuijk, Anna Bressers, Marie Lootvoet, Eveline Eberhardt & Gregory Kukolj
Copy: Marie-Louise Diekema
Design: Joël Niamut, Joeri Opdam
Creatief Bureau: Happiness-Brussels & Higuita
Productiemaatschappij: CAKE Film & Photography
Regie: Henk Loorbach
Brand producer: Bo Polak
Media: MediaCom
Digital media: Maxlead
Fotografie: Iris Duvekot

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie