Premium

Staatsloterij en TBWA\Neboko winnen bronzen Leeuw voor oudejaarscommerial

Ook Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux sleepten een bronzen Leeuw in de wacht. 

De huskycommercial van de Staatsloterij valt ook in Cannes in de smaak

Op de laatste dag in Cannes is Nederland relatief veel in de prijzen gevallen. Zo wonnen TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy Amsterdam en Publicis Groupe Benelux ieder een bronzen Leeuw voor hun werk voor respectievelijk de Staatsloterij, Samsung en Ukrainian Witness. Ook won Wink als additional agency een Titanium Lion voor Budweiser. 

Het is niet geheel onverwachts dat met name de Staatsloterij en TBWA\Neboko een Leeuw hebben gewonnen; de husky-commercial kreeg al meermaals reclameprijzen toebedeeld, onder meer een gouden Loeki en Grand Prix bij de internationale European Lotteries.

Nederland heeft nu in totaal vijf volwaardige Leeuwen op zak. Adformatie publiceert volgende week een uitgebreide terugblik op de score van 2023. Lees meer over de Nederlandse winnaars in ons Cannes-liveblog.

Dit zijn de Nederlandse genomineerden van dag 5

Film
-De Staatsloterij en TBWA\Neboko (creatie, productie) en Pink Rabbit (productie) hebben een bronzen Leeuw gewonnen voor de oudejaarscommercial 'Wacht niet tot geluk je overkomt'. Ambassadors, Captcha en Public Audio hebben als postproductiebureaus aan deze campagne meegewerkt. 

-Wieden+Kennedy Amsterdam (creatie) heeft een bronzen Leeuw gewonnen met Join the flip side voor Samsung.

Sustainable Development Goals
-Publicis Groupe Benelux (creatie, media, pr) heeft een bronzen Leeuw gewonnen met de campagne Wikitruth voor Ukrainian Witness. MassiveMusic was hierbij betrokken als 'additional agency'. 

Titanium
-Wink Amsterdam heeft als additional agency een Titanium Lion gewonnen met Bring home the Bud voor Budweiser. Deze campagne is bedacht en ontwikkeld door Wieden+Kennedy New York, Sao Paulo en Africa Creative DDB. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie