Auke Boersma (50) is per 1 april ceo van marketingtechplatform Adcombi. Daar is hij verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie, de verdere groei en de internationale expansie van het bedrijf. Naast verdere uitbreiding in Europa opent Adcombi binnenkort een kantoor in Singapore, om zich van daaruit te richten op Zuidoost-Azië.
Adcombi biedt wereldwijd een SaaS-oplossing voor programmatic advertising op lokaal niveau aan merken en retailers zoals Coca-Cola, Heineken, Volksbank Raiffeisenbank, Ben & Jerry’s en VW Group.
Eerder was Boersma binnen Adcombi als consultant en strategisch adviseur onder andere betrokken bij de marktverkenningsactiviteiten in Zuidoost-Azië. Daarvoor heeft hij meerdere leidinggevende posities bekleed in advertising en in de marketingtechindustrie in Europa, onder meer bij AdLink Group, European Directories en Scoot Media. Ook ontwikkelde hij Light Reaction voor Xaxis en werkte hij voor GroupM in Azië-Pacific.
Oprichter Gerrit Reinders: 'Adcombi staat aan de vooravond van serieuze internationale schaalvergroting. Met het aantrekken van Auke als ceo voegen we direct internationale SaaS-expertise toe aan onze organisatie.'
Boersma over zijn nieuwe functie: 'Ik werk inmiddels zeven maanden aan verschillende projecten voor Adcombi en de gesprekken die ik als onderdeel daarvan in de FMCG-, retail-, bank- en automotive industrie heb gevoerd, bevestigen hoeveel potentie Adcombi heeft. Daarnaast zijn de strategische doelstellingen en wensen voor expansie en groei voor mij belangrijke pijlers waarop ik deze carrièrebeslissing heb genomen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!