Interview (Mireille Verberkt): "De Clubknaller maakt deel uit van een totaalconcept"

Supermarkten en het sparen voor premiums gaat in Nederland als een speer, nu kun je weer knikkers sparen als je bij PLUS je wekelijkse boodschappen koopt. We stelden Mireille Verberkt (Manager Loyaliteit) van PLUS enkele vragen over het verhaal achter de Clubknallers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Laten we maar meteen beginnen, waar komt de naam ‘Clubknallers’ vandaan, ik bedoel natuurlijk de ‘knallers’, het zijn toch knikkers?
Knikkers dekt wat ons betreft de lading niet. Met Clubknallers kun je zoveel meer dan enkel buiten knikkeren: Je kunt alle 38 Clubknallers verzamelen, bouwen aan een spectaculaire Clubknallers baan en de Clubknallers natuurlijk eindeloos door de baan laten gaan. Clubknallers refereert naar de logo’s en mascottes van de Eredivisieclubs die op de knikkers staan. En in de Clubknallers baan kunnen de knikkers een behoorlijke snelheid halen; vandaar knallers!

Supermarkten blijven trouw aan de voor Nederlanders bekende spaaracties, wat heeft Nederland toch met sales promotion in uw ogen?
Wij zijn continue op zoek naar onderscheidende spaar- en loyaliteitscampagnes om onze trouwe klanten te belonen. Vanzelfsprekend zorgen we voor campagnes die aansluiten bij de behoeften van onze klanten, zodat zij - naast een kwalitatief goed, aantrekkelijk geprijsd assortiment en uitstekende service - continue bevestigd worden in hun keuze voor PLUS.

De Clubknaller staat niet op zichzelf, maar maakt onderdeel uit van een totaalconcept

Knikkers, gewoon weer knikkers! Op het eerste gezicht niet spannend of uniek, maar in mijn ogen simpelweg doeltreffend, hoe lang heeft het geduurd bij PLUS om voor dit thema te kiezen?
PLUS is sinds medio 2011 weer Official Partner van Eredivisie CV. De aftrap van deze samenwerking vond vorig jaar plaats met de Clubmuntenactie. Daarna volgde de pop-up spelerscampagne. Wij zijn continue op zoek naar mogelijkheden om de samenwerking met de Eredivisie onder de aandacht te brengen op een manier die aansprekend is voor onze klanten. Na een brainstorm volgt een uitgebreid onderzoek. Op basis van de onderzoeksresultaten maken we keuzes, optimaliseren we de campagne en dan kan een en ander geproduceerd worden. Op de winkelvloer zie je sinds twee weken het resultaat.

Hoe ziet de doelgroep van de Clubknallers er uit voor de PLUS?
PLUS richt zich met de Clubknallers campagne op gezinnen met kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar. De Clubknallers baan nodigt uit om samen met vriendjes en vriendinnetjes te bouwen en te spelen. En ook spelletjegekke papa’s en mama’s doen mee!

De campagne is nu goed twee weken onderweg, kunt u al wat vertellen over de eerste resultaten met de inzet van deze premium actie?
De actie loopt nu twee weken. Dat is te vroeg om iets te kunnen zeggen over het resultaat van de campagne in termen van omzet. Als we kijken naar de activiteiten op de PLUS Hyves pagina en de speciale actiepagina op de website van Nickelodeon, dan zien we dat de campagne enthousiast wordt ontvangen. Er wordt over gesproken op de diverse Sociale Media en de online game wordt veelvuldig gespeeld. Hetzelfde geldt voor de winkelvloer: in verschillende PLUS supermarkten zijn spectaculaire Clubknallers banen te zien en bij de uitgang staan veelvuldig kinderen die klanten vragen om de Clubknallers zakjes.

Je ziet steeds vaker sales promotion extension binnen dezelfde spaaractie, jullie verlengen de clubknallers met onder andere een verzamelstadion en baanonderdelen, wat is de voornaamste redenen voor deze uitwerking?
De Clubknaller staat niet op zichzelf, maar maakt onderdeel uit van een totaalconcept. Met de extra elementen willen we de kinderen gedurende de hele campagne blijven prikkelen en uitdagen om samen te spelen. We willen continue verrassen en inspireren en zetten met o.a. het verzamelstation en baanonderdelen een rijk en compleet concept neer. Dit wordt versterkt door de inzet van diverse communicatiekanalen zoals de PLUS Hyves pagina en de samenwerking met Nickelodeon. Door elementen toe te voegen en in verschillende communicatiemiddelen aandacht aan te besteden aan de campagne blijft de actie relevant en interessant voor onze doelgroep.

Waaraan moet een goede supermarkt spaaractie met een premium in uw ogen aan voldoen?
Om succesvol te zijn moet een spaaractie aansluiten bij de wensen en behoeften van de consument. Verder vinden we het vanzelfsprekend belangrijk dat de spaaractie past bij PLUS en aansluit bij onze merkwaarden Aandacht, Kwaliteit, Lokaal en Verantwoord.

PLUS is alweer een jaar officieel sponsor van de Eredivisie NV, kunnen we nog iets ludieks verwachten voor alle voetballiefhebbers in Nederland?
Natuurlijk! Wij zijn continue op zoek naar mogelijkheden om de samenwerking met de Eredivisie onder de aandacht te brengen op een manier die aansprekend is voor onze klanten. Er staat iets heel bijzonders op stapel!!!

Ga naar de speciale actie pagina van de Clubknallers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie