#lekkersociaal 46, over hashtags volgen op Instagram en het perfecte moment om content te plaatsen

Creative content agency Blauw Gras praat je bij! Deze week over Stories op Instagram, secties maken binnen je borden op Pinterest en langere namen op Twitter.


In the picture
Instagram Stories zijn booming! 300 miljoen dagelijkse gebruikers bevestigen dat. Dat ze bij Instagram niet stil zitten wisten we al, gezien de vele nieuwe filters, augmented reality toevoegingen en buttons. Ze hebben nu weer wat nieuws; foto’s en video’s – die ouder zijn dan 24 uur – kun je vanuit je bibliotheek uploaden in je stories. Voorheen kon je in je Stories alleen foto’s en video’s plaatsen die tot 24 uur geleden waren gemaakt.


 

You’re welcome
Likes, likes en nog eens likes. Hoe meer, hoe beter lijkt het soms wel. En wanneer je weinig likes ontvangt, ziet dat er toch wel een beetje zielig uit, niet? Maar wist je dat het enigszins te ‘manipuleren’ is? De tijd en de dag hebben namelijk grote invloed op het aantal likes dat je post krijgt. Zo kun je het beste om 14.00 of 17.00 uur een bericht plaatsen. Daarentegen zijn de slechtste tijden om 9.00 en 18.00 uur! De beste dag? Woensdag of donderdag! Het kan per account verschillen, dus om zeker te zijn raden we aan om een analytics tool te gebruiken. Doe er je voordeel mee!



Hoe meer hoe beter!
Vorige week maakten we bekend dat het voor het eerst mogelijk was om langere tweets te schrijven (280 tekens). Superhandig! Twitter heeft de smaak te pakken, want het is vanaf nu ook mogelijk om je naam te verlengen. Eerst mocht deze namelijk maar uit 20 tekens bestaan en nu uit 50! Wat zal de volgende verandering zijn?



Perfect!
Pinterest is al een overzichtelijk kanaal. Toch is er een nieuwe feature toegevoegd die je account nog net wat overzichtelijker maakt. Je kunt nu namelijk secties maken binnen je borden. Huh, wat?! Ja, je leest het goed! Neem als voorbeeld een bord voor kookinspiratie. Deze kun je nu onderverdelen in lunch, avondeten, desserts en drinken. Voor de perfectionisten onder ons is dit echt top!



#gaatditwerken?
Wij zijn een grote fan van Instagram. Het enige wat jammer is, is dat je niet altijd alle berichten te zien krijgt, die je misschien wel zou willen zien. Denk aan posts van bijvoorbeeld je favoriete hondenaccount of van die verre tante die je toch graag volgt. Dat je dit soort posts mist, heeft te maken met het algoritme dat Instagram gebruikt. Die zorgt er voor dat jij alleen de berichten ziet die waarschijnlijk het meest relevant voor je zijn. Dit gaat niet altijd goed en dus mis je soms content. Er is hier helaas geen oplossing voor, maar er wordt nu wel een nieuwe feature getest die misschien kan helpen. Zo kan een kleine groep gebruikers nu hashtags volgen. Hierdoor is het mogelijk om bijvoorbeeld #goldenretriever te volgen. Vervolgens zal je in je feed populaire berichten van deze hashtag zien. Niks meer missen dus, winst!



Go Pinterest
Geef maar toe, we willen eigenlijk allemaal wel weten waar influencers hun kleding vandaan halen. Pinterest weet dit ook en speelt hier op in! 14.000 influencers kunnen nu een ‘fashion pin’ toevoegen aan hun post. Deze pin verwijst vervolgens naar de website waar de kleding is gekocht. Zo weet jij voortaan waar je die toffe outfit kunt kopen.



Dit was hem weer, en zeker niet voor de laatste keer! Tot volgende week!

 

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creative content agency met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie